رهبر حزب « الغد » مصر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

دو شنبه 9 بهمن 1396 - 16:10:31
رهبر حزب « الغد » مصر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

قاهره- الکوثر: « موسی مصطفی موسی » رهبر حزب لیبرال « الغد » مصر که از حامیان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر است روز دوشنبه اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شمار بسیاری از اعضای حزب الغد که در دوره حکومت حسنی مبارک از مخالفان بودند، هم اکنون از حامیان سیسی هستند. اعضای این حزب در پایگاه اینترنتی خود، برای حمایت از سیسی تبلیغ می کنند.
نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری مصر از 26 تا 28 مارس برگزار می شود. این در حالی است که تبلیغات انتخاباتی دستخوش افت و خیزهای بسیاری شد که از آن جمله می توان به بیرون راندن مخالفان جدی سیسی از میدان رقابت اشاره کرد.
نامزد شدن غیر منتظره موسی در انتخابات مصر که کمی پیش از پایان مهلت اعلام نامزدی و عقب نشینی شمار بسیاری از مدعیان نامزدی صورت گرفت، سبب خواهد شد موسی تنها مدعی رقابت در برابر السیسی باشد.

بیشتر بخوانید:

 

هفته گذشته، مطبوعات مصر سید البدوی رئیس حزب الوفد سابق مصر را که یکی دیگر از حامیان سیسی است به عنوان نامزد بالقوه انتخابات معرفی کرده بودند. اما حزب وفد در نهایت از اینکه نامزد جداگانه ای معرفی کند صرفنظر کرد.

سیسی در سال 2014 با کسب 96 و 9 دهم درصد آرا به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد. پنج شخصیت مخالف روز یکشنبه سیسی و حکومت وی را به اینکه « مانع هرگونه رقابت عادلانه » می شود متهم کردند و از مردم خواستند این انتخابات را تحریم کنند.


دو شنبه 9 بهمن 1396 - 15:56:25