رانش زمین خطر جدی برای آوارگان روهینگیایی

دو شنبه 9 بهمن 1396 - 15:49:58
رانش زمین خطر جدی برای آوارگان روهینگیایی

تهران-الکوثر: سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی هشدار داد بیش از یکصد هزار آواره مسلمان روهینگیایی شرایط بسیار ناگواری را در اردوگاه های کثیف و مملو از گل و لای آوارگان در بنگلادش سپری می کنند و با فرا رسیدن فصل بارانهای گرمسیری در منطقه ، به علت رانش زمین در معرض خطر جدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هم اکنون بیش از نهصد هزار آواره مسلمان روهینگیایی در منطقه کوکس بازار در بنگلادش مستقر هستند و نیروهای امدادرسان می گویند پناهگاه کافی برای آوارگان جدیدی که وارد منطقه می شوند ، وجود ندارد.
در گزارش سازمان ملل تاکید شده است رانش زمین و خطر سیلاب جان بیش از یکصد هزار آواره میانماری را در معرض خطر جدی قرار داده و لازم است این افراد به نواحی جدیدتری در مجاورت این منطقه منتقل شوند.
این گزارش می افزاید فقدان فضای کافی اصلی ترین چالش به شمار می رود زیرا این اردوگاه ها بسیار فشرده و متراکم هستند و جمعیت زیاد و شلوغی، شرایط زندگی را بسیار دشوار کرده است و فضایی برای ایجاد تمهیدات خدمات رسانی وجود ندارد و این به نوبه خود خطر شیوع بیماری ها مانند دیفتری را افزایش می دهد.
باوجود اجرای برنامه های سریع واکسیناسیون برای مقابله با وبا ، ابتلای بیش از 4800 نفر به این بیماری تایید شده و 35 نفر بر اثر وبا جان خود را از دست داده اند.
سازمان جهانی بهداشت بیش از 500 هزار آواره روهنیگیایی را در برابر دیفتری واکسینه کرده است.
در تازه ترین بحران در ایالت راخین در شمال میانمار، پاکسازی نژادی و دیگر سوء استفاده ها توسط نیروهای نظامی و امنیتی میانمار صورت گرفته  که باعث شده ششصد و هشتاد هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیایی به بنگلادش فرار کنند. این رقم مربوط به بعد از ماه اوت سال دو هزار و هفده است.

منابع خبری می گویند نظامیان میانماری همچنان به نسل کشی خود در ایالت راخین ادامه می دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 9 بهمن 1396 - 15:49:51