هشدار پاکستان به‌واشنگتن

یک شنبه 8 بهمن 1396 - 19:43:12
هشدار پاکستان به‌واشنگتن

تهران- الکوثر: پاکستان با هشدار به آمریکا درباره تبدیل شدن افغانستان به ویتنام دوم،‌ اعلام کرد با وجود قطع کمک‌های مالی آمریکا، اسلام آباد مسیر انتقال تجهیزات به افغانستان را نخواهد بست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شاهد خاقان عباسی»، نخست‌وزیر‌ پاکستان، اعلام کرد با وجود قطع کمک‌های مالی آمریکا به پاکستان، ما مسیر انتقال تجهیزات به افغانستان را مسدود نخواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز» گزارش داد: نخست وزیر پاکستان ضمن هشدار به سران کاخ سفید تصریح کرد: تمام مشکلات افغانستان باید از طریق گفت‌و گو حل شود، در غیر این صورت افغانستان به ویتنام دوم برای آمریکا تبدیل خواهد شد.

وی گفت: ما توجهی به خلف وعده آمریکا نکرده و مبارزه خود با تروریسم را همچنان فعال نگه داشته‌ایم، ولی مقامات آمریکا باید توجه داشته باشند که با همکاری اسلام آباد تا کنون بیش از یک میلیون و صد هزار بار هواپیماهای آنان به سمت افغانستان پرواز کرده است.

عضو ارشد حزب نواز بیان کرد: ما در راه مبارزه با تروریسم آماده هرگونه همکاری هستیم و برای نشان دادن صداقت خود پناهگاه‌های امن تروریستی در خاک پاکستان را نابود کرده‌ایم.

عباسی افزود: ما آماده‌ایم تا به آمریکا برای مذاکره صلح در افغانستان کمک کنیم چرا که امنیت در افغانستان باعث امنیت در پاکستان خواهد شد.

وی تاکید کرد قطع کمک‌های مالی آمریکا تاثیری بر پاکستان نخواهد داشت زیرا این کمک‌ها هیچ‌گاه با انگیزه حمایت‌های رفاهی از مردم پاکستان صورت نگرفته است.

روابط میان پاکستان و آمریکا پس از اتهام‌زنی ترامپ به شدت خراب شده و طی ماه‌های اخیر با چالش‌های جدی مواجه شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 8 بهمن 1396 - 19:43:1

دسته بندی :