در دیدار السیسی و البشیر چه گذشت؟

یک شنبه 8 بهمن 1396 - 12:34:58
در دیدار السیسی و البشیر چه گذشت؟

قاهره- الکوثر: وزارت امور خارجه سودان جزئیات مربوط به دیدار عبدالفتاح السیسی و عمر البشیر روسای جمهور مصر و سودان را که شنبه شب در آدیس آبابا صورت گرفت، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، السیسی و البشیر در این دیدار  از وزیران امور خارجه و روسای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خود خواستند هرچه زودتر نشستی برای تدوین نقشه راه که روابط قاهره و خرطوم را به روند طبیعی بازگرداند ترتیب دهند.
خبرگزاری رسمی سودان « سونا » نیز اعلام کرد ابراهیم غندور وزیر امور خارجه سودان دیدار السیسی و البشیر را تاریخی توصیف کرد و گفت:‌« این دیدار پس از دوره ای است که روابط مصر و سودان با مشکلاتی دست به گریبان است. »
غندور افزود: روسای جمهور دو کشور همه مسایل اختلافی را مطرح و بررسی کردند و تلاش دوجانبه را برای تقویت روابط و برداشتن موانع پیش روی آن خواستار شدند.
وی اظهار داشت : نقشه راهی که قرار است تدوین شود همه مسایل اختلافی موجود و دورنمای روابط به گونه ای که منافع و مصالح مردم دو کشور را تامین کند در بر خواهد داشت.
وزیر امور خارجه سودان این موضوع را که دو طرف تنش در مرزهای سودان و اریتره را بررسی کردند تکذیب و تاکید کرد: روابط دوجانبه محور گفتگوها بود و درباره ارتباط با کشور سوم هیچ صحبتی نشد.
غندور در همین حال خاطرنشان کرد:  رسانه های مصری به توقف حملات و انتقادات علیه سودان پایبند نبودند. ادامه رفتار رسانه ای در مصر در حالی است که این موضوع در نشست وزیران امور خارجه دو کشور ( مصر و سودان ) بررسی شد. روسای جمهور دو کشور از رسانه های خود خواستند به تعهدات شان پایبند باشند و خطوط قرمز را رعایت کنند.


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار یمن

اخبار عراق

اخبار لبنان

اخبار ایران و جهان


یک شنبه 8 بهمن 1396 - 12:34:50