مقابله با آلزایمر با زردچوبه

شنبه 7 بهمن 1396 - 13:47:1
 مقابله با آلزایمر با زردچوبه

تهران- الکوثر: به عقیده محققان دانشگاه کالیفرنیا مصرف روزانه زردچوبه می تواند راه حل طبیعی و کارآمدی برای مقابله با زوال عقل یا آلزایمر باشد.

­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا آمریکا در مقاله ای که در یوروکالرت منتشر شد اعلام کردند مصرف روزانه زردچوبه حافظه افراد سالم را بهبود می بخشد و به مقابله با اولین علائم زوال عقل کمک می کند.
چهل داوطلب، بین 50 تا 90 ساله که از مشکلات حافظه شکایت داشتند، در این آزمایش شرکت کردند. داوطلبان ، طی هجده ماه بررسی دو بار در روز یا پلاسبو یا 90 میلیگرم زردچوبه دریافت کردند. همه شرکت کنندگان یک روند تجزیه و تحلیل پیچیده داشتند، که هر شش ماه تکرار می شد.
دانشمندان نتایج را تجزیه و تحلیل کرده اند و دریافتند که کسانی که به طور مرتب زردچوبه مصرف می کردند، حافظه و تمرکز بهتری دارند. همچنین افراد داوطلب 28 درصد پیشرفت نسبت به نتایج اولیه داشتند. علاوه بر این، این ادویه باعث تأثیر مثبتی بر روحیه شرکت کنندگان شد.
از سوی دیگر نیز برخی اثرات ثانویه نیز در برخی افراد مشاهده شد. چهر نفر از مشکلات درد در ناحیه شکم و یا تهوع شکایت داشتند.
دانشمندان در نظر دارند تحقیقات خود را در این زمینه با تعداد بیشتری افراد داوطلب و نیز اضافه کردند افرادی که از افسردگی رنج می برند، ادامه دهند.


از صفحه آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی دیدن کنید

برای دسترسی به مطالب طب رضا (ع) اینجا کلیک کنید

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


شنبه 7 بهمن 1396 - 13:46:52