در کنفرانس جاکارتا؛

بررسی اشتباهات سعودی در اداره اماکن اسلامی

جمعه 6 بهمن 1396 - 15:6:13
بررسی اشتباهات سعودی در اداره اماکن اسلامی

 تهران-الکوثر: کنفرانس بین‌المللی «اماکن اسلامی عربستان و نقش کشورهای اسلامی در اداره آن» با همت هیئت بین المللی نظارت بر عملکرد آل سعود در اداره حج و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اندونزی در جاکارتا برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این کنفرانس بین‌المللی که با هدف بررسی نقش کشورهای مسلمان در اداره اماکن مقدس اسلامی عربستان دیروز(۵ بهمن‌ماه) برگزار شد، ابعاد مختلف اشتباهات عربستان در اداره اماکن اسلامی و نابودی تاریخ اسلام در مکه و مدینه و دیگر اماکن مقدس اسلامی این کشور تبیین شد.

در این کنفرانس که در مقر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اندونزی برگزار شد، بر ضرورت مشارکت کشورهای اسلامی در برنامه‌ریزی و اداره اماکن مقدس اسلامی در عربستان تأکید و کیفیت مشارکت فعال کشورهای اسلامی در اداره و گسترش امور حج مورد ارزیابی قرار گرفت.

لزوم تشکیل هیئت حقیقت‌یاب در حادثه منا

نقشه راه مقابله با اشتباهات عربستان در اداره اماکن اسلامی که در حال حاضر از سوء مدیریت رنج می‌برد، بررسی شد و سخنرانان این کنفرانس آراء و نظرات خود را پیرامون مشارکت فعال امت اسلامی در اداره همه اماکن مقدس و امور حج کشور عربستان بیان کردند.

در انتهای این کنفرانس بر «تلاش هیئت بین المللی نظارت بر عملکرد آل سعود در اداره حج در مشارکت دادن کشورهای اسلامی در اداره امور حج»، «استمرار فعالیت‌های این هیئت در برگزاری دوره‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی به منظور بررسی ابعاد مختلف اداره حج»، «ارائه راه‌کارهای مختلف اداره اماکن اسلامی در عربستان به دلیل ضعف این کشور در اداره امور حج»، «دیده‌بانی عملکرد عربستان در اداره اماکن اسلامی این کشور»، «ارائه گزارش مفصل به مؤسسات مختلف بین‌المللی پیرامون فعالیت‌های غیرانسانی عربستان در حق مسلمانان»، «ارائه گزارش به یونسکو در خصوص نقش عربستان در نابودی اماکن اسلامی و تاریخی این کشور» و «ضرورت ارتباط با مؤسسات حقوقی برای رصد فعالیت‌های غیر انسانی عربستان در حق مسلمانان» تأکید شد.

گفتنی است هیئت بین المللی نظارت بر عملکرد آل سعود در اداره حج، همزمان با آغاز سال نو میلادی تشکیل شده‌است تا اقداماتی را که باعث از بین رفتن هویت اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره می شود از جمله ساخت وسازهایی که در اطراف اماکن مقدسه در این شهرها صورت می‌گیرد، متوقف کند همچنین این هیئت تلاش خواهد کرد تا دولت سعودی به شکل مستقل به اداره این اماکن مقدس نپردازد.
هدف این هیئت بین المللی تقسیم سهمیه حج و عمره برای همه کشورهای اسلامی بصورت عادلانه و غیر سیاسی بودن این مناسک دینی و عبادی است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 6 بهمن 1396 - 15:6:9

دسته بندی :