تاریخ جدید محاکمه شیخ علی سلمان

پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 15:49:30
تاریخ جدید محاکمه شیخ علی سلمان

تهران- الکوثر: محاکمه شیخ علی سلمان، روحانی مبارز بحرینی، با اتهام مضحک جاسوسی برای قطر به 19 فوریه موکول شد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، دادگاه رژیم آل خلیفه، ادامه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و رهبر معارضان بحرینی را به اتهام جاسوسی برای قطر به 19 فوریه (13 بهمن) موکول کرد.

رژیم آل خلیفه چندی قبل اتهامات جدیدی همچون جاسوسی برای قطر با هدف انجام اقدامات خصمانه در بحرین و صدمه رساندن به مراکز نظامی، سیاسی، اقتصادی و منافع ملی این کشور به شیخ علی سلمان وارد کرد.

این اتهامات به طرح آمریکا، عربستان و قطر برای حل بحران در بحرین در سال 2011 باز می گردد.

شیخ علی سلمان در این طرح آمریکایی، سعودی و قطری، نماینده معارضان بحرین بود و این طرح زمانی رخ داد که رژیم آل خلیفه به دعوت طرف های آمریکایی، سعودی و قطری آن را در ماه مارس سال 2011 برای حل بحران کشور، پذیرفت.

جمعیت الوفاق بحرین چندی قبل در واکنش به ادامه محاکمه شیخ علی سلمان در بیانیه ای اعلام کرد: اصرار رژیم آل خلیفه بر محاکمه شیخ علی سلمان در یک پرونده جدید در حالی که او در حال به پایان رساندن دوره محکومیت فعلی خود است، بیانگر وخامت شدید اوضاع سیاسی، قانونی و دیپلماتیک در بحرین است.

شیخ علی سلمان، دبیرکل گروه اصلی سیاسی مخالف با رژیم حاکم بحرین (جمعیت الوفاق) که در دهه 1990 از این کشور تبعید شده بود، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وی به عنوان رهبر الوفاق در جریان اعتراضات سال 2011 در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری حرکت اصلاح طلبانه در این کشور ادامه داد.شیخ علی سلمان دسامبر 2014 (دی ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح آمیز که در آن اصلاحات سیاسی را خواستار بود، بازداشت شد.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 15:49:22