صدور فرمان بازداشت قیس الخزعلی در لبنان با اهداف انتخاباتی

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 16:15:59
صدور فرمان بازداشت قیس الخزعلی در لبنان با اهداف انتخاباتی

بیروت- الکوثر: رسانه‌های لبنان از اقدام یک دادستان لبنانی به صدور فرمان بازداشت قیس الخزعلی دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق خبر دادند و این اقدام را با انتخابات پارلمانی آینده در این کشور مرتبط دانستند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الاخبار لبنان روز سه شنبه نوشت قاضی سمیر حمود دادستان دادگاه عالی لبنان فرمان بازداشت قیس الخزعلی را به این اتهام که ورودش به لبنان غیرقانونی بوده است، پس از آن صادر کرد که سعد الحریری نخست وزیر لبنان جلوگیری از سفر مجدد الخزعلی را به لبنان خواستار شد. 
ارتش لبنان این حکم قضایی را برای مسئولان همه گذرگاه‌های زمینی و دریایی و هوایی و گشتی‌های امنیتی ارسال کرده است. 
به نوشته الاخبار، صدور این فرمان بخشی از بازارگرمی پیش از انتخابات پارلمانی در لبنان است و هدف آن تقویت موضع سعد الحریری است. صدور این فرمان همچنین امتیازی برای ریاض محسوب می‌شود که با حزب الله و بسیج مردمی عراق دشمن است. 
شایان ذکر است اوایل ماه دسامبر سال گذشته تصاویری ویدئویی از حضور قیس الخزعلی در لباس نظامی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در کنار شماری از مسئولان جنبش مقاومت لبنان منتشر شد. این فرمانده بسیج مردمی عراق در این تصاویر بر آمادگی کامل خود برای حمایت از مردم لبنان و فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 16:15:46