پرونده امارات روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 9:53:43
پرونده امارات روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

تهران- الکوثر: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به پرونده حقوق بشر امارات متحده عربی رسیدگی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،کمیساریای عالی حقوق بشر به بررسی یک گزارش طولانی درباره واقعیت حقوق بشر در کشور امارات متحده عربی پرداخته است.

این کمیساریا بر اساس اسناد و مدارک گردآوری شده در مورد پرونده حقوق بشری امارات تحقیق می کند.
در این گزارش از ایجاد نشدن یک نهاد ملی برای حقوق بشر در امارات متحده عربی و وجود تبعیض میان زنان و کودکان ابراز نگرانی شده است.

همچنین از گزارش هایی که از وضعیت کارگران بیگانه در امارات داده می شود به شدت ابراز نگرانی شده است، اما مسأله مهم تر مربوط به حقوق سیاسی و نقض این حقوق است.
گزارش سازمان ملل متحد اعلام کرده در امارات متحده عربی ، زمانی برای بازداشت قبل از محاکمه (بازداشت موقت) تعیین نشده است و برخی از بازداشت شدگان از تماس گرفتن با خانواده های شان محروم هستند.
بر اساس این گزارش قانون مبارزه با تروریسم امارات متحده عربی که در سال 2014 به تصویب رسیده است برای کسانی که به اتهام انجام فعالیت هایی که وحدت ملی و صلح اجتماعی را بر هم می زند مجازات اعدام را مقرر داشته است و این در حالی است که تعریفی حقوقی از وحدت ملی و صلح اجتماعی ارائه نکرده و بر همین اساس اعدام هایی بین سال های 2014 تا 2016 در امارات متحده عربی اجرا شده است.
همچنین در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که قوانین امارات تضمینی برای ممانعت از توقیف بی قاعده و قانون افرادی که به علت جرائم امنیت ملی بازداشت شده اند ایجاد نمی کند.
این کمیساریا اعلام کرده است که بسیاری از این افراد به مراکز بازداشت سری برده شده اند مسأله ای که گاهی اوقات به ربایش به زور شباهت پیدا کرده است.
این کمیساریا اعلام کرده که اطلاعات و شواهدی در دست دارد که نشان می دهد بسیاری از افراد بازداشت شده شکنجه شده اند و با آنها بدرفتاری شده است.
چه بسا زندان «رزین» معروف ترین زندان امارات متحده عربی باشد که چهره دیگر این کشور را به نمایش می گذارد. کسانی که در این زندان بازداشت بودند از شکنجه هایی که در این زندان دیده اند سخن گفته اند.

محمود الجیده پزشک قطری و دیوید هگ شهروند انگلیسی و شهروندانی از فلسطین و لبنان و دیگر کشورها بار دیگر در ژنو و در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماجرای بلاهایی که در زندان رزین امارات بر سر آنها رفته است تعریف کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 8:25:27