تهدید جدی برای جامعه جهانی از نظر شیخ الازهر

دو شنبه 2 بهمن 1396 - 12:44:56
تهدید جدی برای جامعه جهانی از نظر شیخ الازهر

قاهره- الکوثر: رئیس دانشگاه الازهر تروریست تکفیری را خطر جدی برای جامعه جهانی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، احمد طیب رئیس دانشگاه الازهر مصر بار دیگر حمله تروریستی به مسجد الروضه واقع در شمال سینا را که به کشته و زخمی شدن چندین تن شد، به شدت محکوم کرد.

وی در دیدار با شیوخ عشایر منطقه الروضه گفت: حادثه مسجد الروضه با وجود آنکه قلب تمام مردم مصر را به درد آورد اما سبب همبستگی، اتحاد و اصرار آنها بر نابودی تروریسم و خشکاندن ریشه‌های آن شد.

احمد الطیب افزود: الازهر از طریق مقابله با اندیشه‌های افراطی و آگاهی بخشی به جوانان و مانع شدن از فریفته شدن آنها به تبلیغات تروریسم، در کنار ارتش و اهالی سینا در معرکه نبرد با تروریسم ایستاده است.

طیب همچنین با محکومیت جنایت حمله تروریستی به هتلی در کابل پایتخت افغانستان که ده‌ها کشته به جای گذاشت خاطر نشان کرد: ادیان آسمانی و عهدنامه‌های بین‌المللی هرگونه رفتار تروریستی که به کشته شدن افراد بیگناه منجر شود را جرم می‌دانند.

رییس شورای حکمای مسلمان از جامعه جهانی خواست تا با تشریک مساعی در برابر این پدیده شوم که تمام جهان را فارغ از دین، جنسیت و مذهب مورد تهدید قرار داده است، ایستادگی کنند.

از سوی دیگر بزرگان عشایر منطقه الروضه با تجلیل از حضور شیخ الازهر در مسجد الروضه تصریح کردند که این حضور تنها به فاصله یک هفته پس از حادثه و نیز دستور آموزش رایگان به ساکنان الروضه بالاترین ابراز همدردی با حادثه دیدگان این جنایت تروریستی بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 2 بهمن 1396 - 12:44:39