شور و شوق عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع)‌ در قاهره+عکس

جمعه 29 دی 1396 - 12:8:55
شور و شوق عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع)‌ در قاهره+عکس

قاهره- الکوثر: این روزها عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) از داخل و خارج مصر برای ابراز عشق و ارادت خود به سالار شهیدان راهی قاهره و مسجد امام حسین (ع)‌ می‌شوند‌.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر در قاهره، روزها و شب های اخیر هزاران نفر از دوستان و عاشقان امام حسین (ع)‌ در مسجد رأی‌ الحسین (ع) و اطراف آن حاضر شدند و ارادت خود را به سومین اختر آسمان امام ابراز کردند.

عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) در مصر این روزها به‌مناسبت‌ ورود سر مبارک آن امام همام از استان ها و شهرها و روستاهای مختلف مصر و نیز خارج از این کشور به‌ویژه عراق و مصر و با تحمل سرمای هوا خود را به قاهره و مسجد امام حسین (ع)‌ می رسانند تا بار دیگر ارادت و عشق خود را به سالار شهیدان (ع) ابراز کنند. مصری های عاشق سبط نبی اکرم (ص)‌ ۱۰ روز را برای ابراز عشق خود اختصاص می‌دهند و در داخل و خارج مسجد در قاهره اقامت می‌کنند‌.

بر اساس گزارش خبرنگار الکوثر، مردم مصر از مذاهب و طوایف مختلف ملی و دینی از جمله صوفیه، شیعه، علمای دین و تمام دوستداران اهل بیت برای ابراز ارادت و عشق خود به مسجد راس الحسین (ع) مراجعه می‌کنند و صحنه ای سرشار از وحدت ملی و محبت صادقانه همراه با شادی را به نمایش می گذارند.

در این مراسم که این روزها مسجد امام حسین (ع)‌ در قاهره شاهد آن است و به‌مناسبت‌ ورود «راس الحسین» سر مبارک امام حسین (ع)‌ برگزار می‌شود‌ُ، صحن مسجد الحسین و مناطق اطراف و راه های منتهی به این مسجد لبریز از جمعیت زائران می شود و در میان امواج متلاطم عشق و دلدادگی و محبت به خاندان پیامبر(ص) که نماد تاریخی مصر است، جا برای قدم گذاشتن باقی نمی ماند.


جمعه 29 دی 1396 - 12:8:39