پیشنهاد جالب شیخ الازهر درباره قدس

چهار شنبه 27 دی 1396 - 15:19:44
پیشنهاد جالب شیخ الازهر درباره قدس

قاهره- الکوثر: شیخ الازهر در کنفرانس «یاری قدس» پیشنهاد داد که سال جدید میلادی به نام قدس نام‌گذاری شود. 

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر از قاهره، شیخ «احمد الطیب» در سخنانش در کنفرانس جهانی یاری قدس در قاهره گفت: باید با اندیشه و ایده جدید و البته جدی اسلامی و عربی با تصمیم ظالمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مقابله کرد که در آن بر ماهیت «عربیت» قدس و حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید شود و این نوع نگاه به فرهنگ عربی و اسلامی تبدیل شود. 
وی پیشنهاد داد که سال ۲۰۱۸ به نام «قدس» نام‌گذاری شود تا این وجه تسمیه تعریفی برای آن و البته حمایت مادی و معنوی از آن باشد و در ضمن فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مستمری را نیز در برگیرد. 
شیخ الازهر افزود: الازهر کنفرانس قدس را به این علت تشکیل داد تا ناقوس خطر جدیدی را درباره ضرورت جلوگیری از اقدامات اسرائیل در لطمه زدن به قدس و سرزمین‌های فلسطینی به صدا در آورد. 
احمد الطیب تاکید کرد: کنفرانس کنونی بسیار متفاوت از کنفرانس‌های دیگر است، به این علت که اکنون شمارش معکوس برای تجزیه منطقه و قرار دادن رژیم صهیونیستی به عنوان ژاندارم بر آن آغاز شده است. 
وی افزود: سخنرانی و سردادن شعار‌ها متناسب با سطح توطئه‌ها نیست. اگر ما در برابر توطئه‌ها نایستیم، نسل‌های آینده ما را لعن و نفرین خواهند نکرد. 
احمد الطیب خواستار بازنگری در موضوع فلسطین به طور کلی و قدس به طور خاص شد و تاکید کرد که موازین و سرفصل‌های آموزشی از آگاهی رسانی و هوشیار سازی در این باره ناتوان است، حال آنکه رژیم صهیونیستی نسل‌های خود را بر اساس موازین آموزشی و تربیتی مبتنی بر خصومت با فلسطینی‌ها آموزش می‌دهد. 
در این کنفرانس که امروز آغاز شد، شمار زیادی از مسئولان و شخصیت‌ها از ۸۶ کشور شرکت کرده‌اند و موضوع آن نیز بررسی طرح‌ها و برنامه‌هایی برای حمایت از مامهیت عربی و فلسطینی شهر قدس است.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 27 دی 1396 - 15:19:36