الازهر: ترامپ نژادپرست و کینه‌توز است

یک شنبه 24 دی 1396 - 19:12:4
الازهر: ترامپ نژادپرست و کینه‌توز است

قاهره- الکوثر: موسسه الازهر مصر با انتقاد شدید از سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا درباره کشورهای آفریقایی، این سخنان را نژادپرستانه و کینه توزانه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‏‏ الازهر که پیش از این نیز به علت تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناخته قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرفتن مایک پنس معاون او نشده بود‏، در بیانیه ای اعلام کرد سخنان منتسب به رئیس جمهور آمریکا را که در آن کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین «کثافتخانه» توصیف شده‌اند به شدت محکوم می کند. الازهر افزود: این سخنان نژادپرستانه و کینه توزانه، کاملا با ارزش های همزیستی و تسامح و پذیرش دیگران که مورد نیاز دنیای امروز است منافات دارد.

الازهر با اشاره به تشدید گفتمان تعصب و نژادپرستی و اسلام هراسی و تروریسم در جهان، سخنان ترامپ را بخشی از سیاست تعصب و تضییع حقوق دیگر ملت‌ها دانست که دولت جدید آمریکا در پیش گرفته است.

موسسه الازهر چنین سخنانی را در حکم نادیده گرفتن نقشی دانست که میلیون ها مهاجر از جمله مهاجران آفریقایی در پیشرفت و رفاه آمریکا ایفا کردند.

الازهر در پایان از دولت آمریکا خواست بابت این اشتباه آشکار در حق ملت‌هایی که در آتش جنگ های برپا شده به دست غربی‌ها سوخته‌اند، عذرخواهی و از تصمیم ظالمانه خود در حق شهر قدس و ملت فلسطین عدول کند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 دی 1396 - 18:57:26