درخواست ها برای نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر افزایش یافت

یک شنبه 24 دی 1396 - 17:45:26
درخواست ها برای نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر افزایش یافت

تهران- الکوثر: برخی شیوخ الجزایر با ارسال پیامی برای رئیس پارلمان این کشور، نامزدی بوتفلیقه را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیوخ نماینده سازمان ملی «الزوایا المرزوقیه» با ارسال پیامی به سعید بوحجه رئیس پارلمان الجزایر، نامزدی رسمی عبد العزیز بو تفلیقه رئیس جمهور این کشور را «برای تداوم روند سازندگی و حفظ ثبات کشور» برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری خواستار شدند.
شیوخ زاویه و در رأس آنها رابح باسین رئیس شیوخ این سازمان در دیدار طولانی بوحجه با برخی شخصیت های ملی و نمایندگان منطقه بنهار در جلفه در جنوب الجزایر این پیام را به رئیس پارلمان این کشور ابلاغ کردند.
نمی توان انتظار سناریوی دیگری را، به غیر از نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری، داشت؛ زیرا سازمان های الزوایا اگر انتظار موافقت با درخواست خود را نداشته باشند ریسک نکرده و چنین خواسته ای را مطرح نمی کنند. با این اقدام احتمال می رود احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر مهم ترین رقیب احتمالی بوتفلیقه کنار گذاشته شود. نخست وزیر الجزایر همواره تاکید کرده است هرگز در رقابت با رئیس جمهور بوتفلیقه نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 24 دی 1396 - 17:42:43

دسته بندی :