آیا تل‌آویو‌ حامی عبدالفتاح السیسی درانتخابات خواهد بود؟

شنبه 23 دی 1396 - 10:55:31
آیا تل‌آویو‌ حامی عبدالفتاح السیسی درانتخابات خواهد بود؟

تهران- الکوثر: منابع صهیونیستی فاش کردند که تل‌آویو‌ ماندن عبدالفتاح السیسی در قدرت را در انتخابات آینده به معنای برد بزرگ برای خود می‌داند‌.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یونی بن مناخیم»، کارشناس صهیونیست در امور کشورهای عربی گفت: با خروج «احمد شفیق» نخست‌وزیر‌ پیشین مصر از صحنه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، عبدالفتاح السیسی، رئيس جمهور مصر، زمینه را برای دوره دوم ریاست جمهوری خود فراهم می‌کند‌ و شانس او برای پیروزی در انتخابات افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود تلاش‌های‌ اخوان المسلمین برای افشای عیوب عبدالفتاح السیسی، اما بازی که قرار است ما مارس آینده انجام شود به نفع عبدالفتاح السیسی تمام می‌شود‌ و البته،‌ با ماندن السیسی در کاخ ریاست جمهوری مصر، اسرائيل برنده بزرگ خواهد بود.

بن مناخیم در یادداشتی در نشریه «نیوز وان» به نقل از منابع امنیتی مصری نوشت دستگاه‌های‌ امنیتی مصر به رسانه‌های محلی مصر توصیه کرده‌اند‌ که از عبدالفتاح السیسی حمایت کنند و مردم را این گونه دچار هراس و ن گرانی کنند که در صورتی که وی در انتخابات پیروز نشود، سرنوشت سوریه و یمن در انتظار مصر خواهد بود.

افسر پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل (أمان) افزود: درست است که اسرائیل در امور داخلی مصر به‌طور‌ علنی دخالت نمی‌کند‌، اما واضح است که سطح عالی روابط سیاسی آن با تل‌آویو‌ بسیار رضایت بخش است.

وی افزود: مراکز تصمیم‌گیرنده‌ اسرائیل عبدالفتاح السیسی را در بین حکام کشورهای عربی فردی می‌دانند‌ که بیشترین پافشاری را برای مبارزه با تروریسم [تروریسم با معیارهای رژیم صهیونیستی] می‌دانند‌.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 23 دی 1396 - 10:54:12