زیگانا؛ جاذبه توریستی زمستانی در شمال ترکیه

شنبه 23 دی 1396 - 9:2:27
زیگانا؛ جاذبه توریستی زمستانی در شمال ترکیه

شهر تورول استان گوموش‌خانه در شمال ترکیه که در فاصله 60 کیلومتری فرودگاه ترابزون قرار دارد، از سال 1991 به یکی از مراکز مهم ورزش‌های زمستانی در منطقه دریای سیاه تبدیل شده است.

تهران- الکوثر:   پیست‌های اسکی زیگانا در استان گوموش‌خانه ترکیه در فصل زمستان مورد استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

دو پیست اسکی این منطقه به طول 800 و 600 متر امکان این ورزش را از دسامبر تا مارس هر سال برای علاقه مندان فراهم می کنند. در این پیست‌ها تله سيژهایی با قابلیت حمل 750 نفر به دوستداران این ورزش زمستانی خدمات ارائه می کند.

در برخی از ماه های سال ارتفاع برف در این پیست به 1.5 متر می رسد. در این ایام اتومبیل‌های ویژه و اتوبوس به گردشگران خدمات حمل و نقل ارائه می کنند.

علاوه بر اسکی، در این منطقه دوستداران طبیعت و مناظر زیبا می توانند در هتلی با قابلیت پذیرایی از 150 مسافر و مسافرخانه کوهستانی با ظرفیت پذیرایی از 50 نفر اقامت داشته باشند.

سال گذشته حدود 10 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این پیست اسکی بازدید کردند که حدود 4000 نفر از آنان در هتل اقامت داشته اند.

شهروندان کشورهای عربی از این پیست استقبال گسترده ای دارند. در پی استقبال گسترده گردشگران از این منطقه، ساخت خانه‌های ییلاقی در این منطقه آغاز شده است.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


شنبه 23 دی 1396 - 9:2:10