گلچین تلاوت های استاد مهدی فروغی

چهار شنبه 20 دی 1396 - 16:54:30

گلچینی از بعضی از تلاوت های قاری عزیز استاد مهدی فروغی تقدیم شما می شود:

تهران- الکوثر:  استاد مهدی فروغی در 29 اردیبهشت سال 1363 ه.ش در «ویست » از توابع اصفهان و درخانواده ای مذهبی و قرآنی دیده به جهان گشود. فضای معنوی خانواده و به خصوصتشویق های والدین و سه برادر بزرگتر او، زمینه ساز آینده ای قرآنی و درخشان برایش شد.

او یادگیری فنون قرائت را در جلسات قرآنی برادر بزرگوارش،آقای محسن فروغی،آغازکرد و بعد از عزیمت به قم ، با حجه الاسلام والمسلمین استاد شهیدی پور آشنا شد . از 5 سالگی به حفظ و قرائت قرآن روی آورد و اکنون حافظ و قاری موفق قران است.قرائت را با تقلید از استاد عبدالباسط آغاز کرد.او در قرائت هم دوره ی جوادفروغی از مشهد بود و در سال 1374 با ایشان به اجرای برنامه پرداخت.

در هفت سالگی با تقلید صرف از اساتید بزرگ قرائت در این زمینه بسیار درخشید ؛ اساتیدی از جمله: عبدالباسط ، مصطفی اسماعیل، شحات انور، متولی عبدالعال،بسیونی، سعید مسلم بدوی.

وی  هم اکنون طلبه سطح 2 حوزه علمیه قم ، استاد علوم قرائت قرآن در حوزه و دانشگاه و عضو هیأت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان قم است.  همچنین حدود 10 سال است که قاری و مؤذن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها و مسجد مقدس جمکران می باشد.

استاد فروغی حدود 13 سال است که عضو گروه فرهنگی ، همخوانی و مدیحه سرایی بقیه الله قم است که این گروه برنامه های متعدد و جذابی را در شهر قم ، سایرشهرهای کشور ، کشورهای مالزی و تایلند اجرا کرده است.


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 20 دی 1396 - 16:51:45