توطئه علیه حماس با مهره داعش در منطقه سیناء

سه شنبه 19 دی 1396 - 10:27:3
توطئه علیه حماس با مهره داعش در منطقه سیناء

تهران- الكوثر: یک کارشناس و تحلیلگر منطقه تأکید‌ کرد که برنامه و توطئه ای وجود دارد که با استفاده از مهره داعش پای حماس به درگیری در منطقه صحرای سیناء کشانده شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انتشار ویدیویی که گروه تروریستی داعش شامگاه چهارشنبه گذشته منتشر کرد و در آن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به «کفر و ازدین برگشتگی» متهم کرد، فلسطینی‌ها درباره احتمال رویارویی بین حماس و داعش اظهار نگرانی می‌کنند‌.

تحلیلگران فلسطینی بر این نظرند که داعش با اقدامات و حملات تحریک‌آمیز‌ تلاش می‌کند‌ حماس را در منطقه صحرای سینا در خاک مصر وارد درگیری کند تا آن را از اسرائیل دور کند و مصر را نیز در بحران قرار دهد.

بر اساس ویدیویی که روز چهارشنبه گذشته منتشر شد یکی از عناصر داعش در منطقه سینا در شمال شرق مصر به نام «محمد الدجنی» از اهالی غزه، فردی را به نام «موسی ابوزماط» به اتهام همکاری با حماس در قاچاق سلاح از سیناء به غزه با تیراندازی به ناحیه سر به‌طور‌ مستقیم به قتل رساند.

حماس به‌طور‌ رسمی به انتشار این ویدئو واکنش نشان نداد.

مصطفی الصواف، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این باره گفت داعش تلاش می‌کند‌ پای حماس را به درگیری نظامی در منطقه سینا بکشاند. داعش درصدد است تا حماس وارد عملیات انتقام جویانه در سینا شود.

وی به خبرگزاری آناتولی گفت: کشاندن پای حماس به منطقه سیناء، طرحی است که دستگاه‌های‌ اطلاعاتی منطقه‌ای‌ با همکاری صهیونیست‌ها‌ و آمریکا برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند‌. هدف این طرح نیز تضعیف کردن و به تحلیل بردن قدرت جنگی حماس است، به این گونه که وارد درگیری با گروهی ساختگی شود که در مناطق بسیاری از جمله در عراق، سوریه و لیبی به‌کار‌ گرفته شده است. این گروه در این مناطق نقش مشخصی داشت و زمانی که نقش آن پایان یافتُ این گروه متلاشی شد. هدف اصلی از ایجاد این گروه نیز تضعیف کردن این کشورها و مسلط کردن این گروه بر آن‌ها‌ بود.

وی افزود: حماس باید در برابر این طرح و برنامه اطلاعاتی هوشیار و محتاط باشد و بداند که این معامله از کجا آب می خورد و فریب آن را نخورد. ممکن است موضوع به این جنایت محدود نشود بلکه جنایت‌ها‌ و عملیاتی برای تحریک کردن و کشاندن پای حماس به باتلاق سینا انجام شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 19 دی 1396 - 10:26:43