افزایش تنش در روابط سودان و مصر

سه شنبه 19 دی 1396 - 8:53:5
افزایش تنش در روابط  سودان و مصر

قاهره- الکوثر: وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد این کشور بار دیگر از تسلط مصر بر منطقه مثلث حلایب که از مناطق مرزی دو کشور است به سازمان ملل شکایت کرده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه سودان در بیانیه ای تاکید کرد سودان بار دیگر از مصر به سازمان ملل شکایت کرده و در آن از این کشور خواسته است بر تسلط خود بر منطقه مثلث حلایب که از مناطق مرزی میان سودان و مصر است پایان دهد و این منطقه را تحویل خرطوم دهد .
روابط میان مصر و سودان به سبب مناقشه دو کشور درباره منطقه مثلث حلایب و نیز استفاده از آب رودی که از خاک دو کشور عبور می کند ، تیره است .
منطقه مرزی حلایب بین مصر و همسایه جنوبی آن واقع است ، و سودان از مصر می خواهد کنترل این منطقه را تحویل آن دهد اما مصر منطقه حلایب را بخشی از خاک خود می داند .
وزارت امور خارجه سودان به جزئیات بیشتری درباره درخواست این کشور از سازمان ملل برای پایان دادن به این مناقشه میان خرطوم و قاهره اشاره ای نکرد .
مصر در سال 2016 درخواست خرطوم برای آغاز دور جدید گفتگوها میان دو کشور در زمینه تعیین وضعیت نهایی منطقه حلایب و تلاش برای حل این موضوع از طریق دادگاه داوری بین المللی را رد کرد.


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار یمن


سه شنبه 19 دی 1396 - 8:51:3