هشدار فعال نیجریه‌ای درباره وضعیت آیت‌الله شیخ زکزاکی

دو شنبه 18 دی 1396 - 11:19:7
هشدار فعال نیجریه‌ای درباره وضعیت آیت‌الله شیخ زکزاکی

تهران- الکوثر: فعال سیاسی نیجریه‌ای هشدار داد که دولت این کشور درصدد کشتن تدریجی آیت الله زکزاکی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «یوسف حمزه» گفت:  توطئه‌ای کاملا آشکار وجود دارد و  برخی از کشورهای اسلامی به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا درصدد از بین بردن تدریجی شیخ زکزاکی هستند.

وی افزود: دادگاه نیجریه دستور آزادسازی علامه زکزاکی را صادر کرده اما دولت از این اقدام ممانعت می‌کند. در واقع آنها در تلاش هستند سرنوشت آیت‌الله محمد باقر الصدردر عراق   را برای علامه زکزاکی تکرار کنند. آیت‌الله محمد باقر الصدر در برابر ظلم و ستم صدام ایستادگی کرد و صدام پس از بازداشتش اقدام به از بین بردن او کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلفی تلاش دارند تا مانع از موج فزاینده تشیع در نیجریه شوند، تصریح کرد: آیت الله زکزاکی توانست طی سال‌های فعالیت خود در نیجریه چندین میلیون نفر را در این کشور آفریقایی به تشیع هدایت کند به همین دلیل آمریکاف عربستان و رژیم صهیونیستی تحرکات خود علیه مردم نیجریه و علامه زکزاکی آغاز کرده تا مانع از موج فزاینده تشیع در نیجریه شوند.

این فعال رسانه ای  نیجریه ای گفت:  عربستان در شهر ریاض کنفرانسی را برگزار کرد و طی آن مقامات متعددی را از نیجریه دعوت کرد و پس از این کنفرانس شاهد موج کشتار شیعیان در نیجریه بودیم.

همچنین بخوانید:

اعتراضات مردمی در شهر کادومای نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

 ممانعت دولت نیجریه ازمداوای شیخ زکزاکی

 

 

 

 

موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال 94 با یورش نظامیان این کشور به حسینیۀ شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد. شیخ زکزاکی و همسرش در جریان این حمله دستگیر شدند و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به‌‌سر می‌برند؛ در حملۀ نظامیان نیجریه به شیعیان در روزهای 12 و 14 دسامبر 2015 (21 و 23 آذر 1394) در شهر زاریا حدود 350 نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به‌ شهادت رسیدند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کرده‌اند؛ سازمان عفو بین‌الملل اوایل اردیبهشت 1395 ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن کردن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن مستندات مرتبط با این جنایت متهم کرده بود.

این سازمان بین‌المللی همچنین تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده بود که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‎داد؛ اخیراً نیز سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقام‌های نیجریه باید مطابق حکم دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را فوراً از زندان آزاد کنند.


 اخبار نیجریه را اینجا  پیگیری کنید


دو شنبه 18 دی 1396 - 11:18:36