منابع صهیونیستی فاش کردند:

همکاری اطلاعاتی سعودی ها و صهیونیست ها علیه ایران

یک شنبه 17 دی 1396 - 13:57:3
همکاری اطلاعاتی سعودی ها و صهیونیست ها علیه ایران

بیروت- الکوثر: دو مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی فاش کردند تل آویو بر اساس اصل مقابله با دشمن مشترک، اطلاعات جاسوسی درباره ایران را در اختیار رژیم سعودی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزارش منابع صهیونیستی که تایید کننده وجود روابط محرمانه بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است پیوسته در حال افزایش است. در همین راستا نشریه «جروزالم پست» فاش کرد رژیم صهیونیستی اطلاعات جاسوسی مورد نیاز برای مقابله با ایران را در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد. این روزنامه به نقل از دو مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی نوشت همکاری اطلاعاتی تل آویو با ریاض در راستای تقویت منافع ملی اسرائیل است زیرا از این اطلاعات برای مقابله با دشمن مشترک استفاده می شود.

«رام بن براک» معاون سابق رئیس موساد و «یعقوب عمیدرور» مشاور سابق امنیت ملی بنیامین نتانیاهو گفتند تبادل اطلاعات جاسوسی بین عربستان و اسرائیل نشان می دهد روند آشکار و مداوم توسعه روابط بین دوطرف بسیار جدی تر از آن است که به نظر می رسد.

بن براک گفت هدف از همکاری اطلاعاتی عربستان و اسرائیل، کمک به سعودی ها برای مقابله با خطر تشیع در منطقه است و در عین حال تل آویو نیز از اطلاعات دریافت شده از ریاض برای بهبود توانایی خود در زمینه مقابله با فلسطینی ها در کرانه باختری استفاده می کند. وی درباره نحوه انتقال اطلاعات نیز گفت، اطلاعات حساس به صورت شفاهی و در دیدارهای رو در رو منتقل می شود و اطلاعاتی که حساسیت کمتری دارد از طریق تجهیزات الکترونیکی مبادله می شود. وی گفت موافقت رژیم سعودی با استفاده اسرائیل از حریم هوایی عربستان، نشانگر سطحی بسیار پیشرفته از همکاری دوطرف خواهد بود.

عمیدرور نیز گفت اسرائیل اطلاعاتی را که دشمنان ایران برای مقابله با این کشور درخواست کنند در اختیار آنها قرار می دهد. او گفت: همین که عربستان به سمت مقابله با ایران گام بر می دارد، از نظر اسرائیل به منزله بهای اطلاعاتی است که تل آویو در اختیار ریاض قرار می دهد. وی افزود: در عربستان سعودی کسانی هستند که به لزوم توسعه روابط با اسرائیل باور دارند و من گمان می کنم مقامات سعودی تردید در این زمینه را کنار گذاشته اند.

به گفته عمیدرور، ارائه اطلاعات به سعودی ها به این معنا نیست که اسرائیل ما به ازایی مثل حق پرواز هواپیماهایش در آسمان عربستان به سوی ایران را به دست آورده است. او گفت: ممکن است ارائه اطلاعات جاسوسی با شرط هایی همراه باشد ولی ضرورتا این گونه نیست.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 17 دی 1396 - 13:56:51