تداوم کشتار و فرار مسلمانان ميانمار

شنبه 16 دی 1396 - 15:4:23
تداوم کشتار و فرار مسلمانان ميانمار

تهران- الکوثر: نهادهای بین‌المللی از تداوم کشتار و فرار مسلمانان ميانمار به کشورهای دیگر خبر داد و اعلام کرد شرایط آن‌ها همچنان وخیم است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، سازمان بین المللی مهاجرت (I. O. M) وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: فرار مسلمانان ميانمار به اردوگاه‌های پناهندگان در بنگلادش در آغاز سال جدید ادامه دارد و با چالش‌های متعددی هنگام فرار مواجه‌اند.

این سازمان اعلام کرد این وضعیت بیانگر پایان ندادن به خشونت ضد مسلمانان ميانمار است که مجبور هستند از سرزمینشان فرار کنند.

این بیانیه به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد مسلمانان ميانمار از خشونت به بنگلادش پناه می‌آورند و کشته شدن مهم‌ترین چالش پیش روی آن‌ها هنگام فرار است که بسیاری از آن‌ها برای فرار از این مناطق حتی به پرداخت پول در ازای افشا نکردن هویت آن‌ها پناه می‌آورند.

در این بیانیه آمده است که تجربه درد و رنج هنگام فرار بر دوش مسلمانان سنگینی می‌کند و آن‌ها را به سوی بنگلادش می‌کشاند و آن‌ها نیاز به مراقبت روحی و روانی و حمایت اجتماعی و پشتیبانی بر بازگرداندن احساس امنیت دارند.

این بیانیه می‌افزاید از آغاز بحران آزار و اذیت مسلمانان ميانمار در اگوست ۲۰۱۶ میلادی، این سازمان بیش از ۶۲۰ هزار نفر را به عنوان پناهنده در بنگلادش ثبت کرده است که ۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر آن‌ها به عنوان طبقه بسیار ضعیف ثبت شدند و به حمایت‌های اضافی نیاز دارند و بیش از سه هزار و ۸۳۰ نفر از آن‌ها به درمان‌های روحی و ۱۵۰ هزار نفر به مراقبت بهداشتی اولیه نیازمند هستند.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 14:56:41