اذعان اندیشکده صهیونیستی به نقش موثر مقاومت اسلامى نُجَباء

شنبه 16 دی 1396 - 9:36:52
اذعان اندیشکده صهیونیستی به نقش موثر مقاومت اسلامى نُجَباء

بغداد-الکوثر: مرکز صهیونیستی موسوم به "آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور" (وابسته به مرکز میراث اطلاعاتی اسرائیل) با انتشار گزارشی ضمن اشاره به رابطه عمیق مقاومت اسلامی نُجَباء با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، این جنبش را یکی از مهمترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی شیعی در عراق توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، درگزارش این مرکز از شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء به‌عنوان شخصیتی ضدآمریکایی یاد شده و آمده است: وی روابط نزدیک و طولانی با حزب‌الله لبنان داشته و از زمان اشغال عراق، حملات چریکی گسترده‌ای را علیه نیروهای غربی و آمریکایی سازماندهی کرده است.

طبق ادعای این مرکز اسرائیلی، ایران مأموریت‌هایی راهبردی از قبیل تأمین امنیت مرز عراق ـ سوریه و تأمین امنیت مسیر تدارکاتی بغداد ـ دمشق، به این گروه مقاومت محوّل نموده است.

مرکز صهیونیستی آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور، همچنین گزینه "استفاده از نُجَباء در درگیری با اسرائیل" را به این موارد افزوده و ایجاد "تیپ آزادسازی جولان" در یگان‌های نظامی نُجَباء را شاهدی بر آن دانسته است.
در این گزارش می‌خوانیم: اگر تنش میان ایران و حزب‌الله با آمریکا و اسرائیل گسترش یابد، ممکن است نُجَباء و دیگر گروه‌های نظامی شیعه در عراق تحت مدیریت ایران به معرکه ورود کنند و مثلا به بلندی‌های جولان یا لبنان اعزام شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 16 دی 1396 - 9:36:44