برگزاری چهارمین جلسه شیخ علی سلمان

پنج شنبه 14 دی 1396 - 22:37:15
برگزاری چهارمین جلسه شیخ علی سلمان

تهران- الکوثر: دادگاه رژیم آل‌خلیفه چهارمین جلسه دادگاه دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چهارمین جلسه محاکمه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به اتهام جاسوسی برای قطر و افشای اسرار نظامی کشور امروز برگزار شد.

این چهارمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان به اتهام تماس تلفنی با حمد بن جاسم وزیر خارجه اسبق قطر در چارچوب طرح پایان بحران در بحرین در سال 2011 به همت آمریکا و عربستان سعودی بود و طی آن شاهدان به بیان توضیحات پرداختند.

شاهد اول این پرونده مدعی شد که شیخ علی سلمان و همچنین شیخ حسن سلطان و علی الاسود اطلاعات نادرستی درباره ارتش و گارد ملی و وزارت کشور و دستگاه های امنیتی در اختیار قطر قرار داده و الاسود مبالغ بزرگی از قطر دریافت کرده است.

وی همچنین ادعا کرد که دبیرکل الوفاق و رییس شورای مدیریت شبکه الجزیره قطر دیدارهای مختلفی داشته و علی الاسود نیز با سفر به لبنان و قطر با فرماندهان حزب الله و مسؤولان قطری دیدار و گفت وگو کرده است و در این سفر که به خواسته شیخ علی سلمان برگزار شد اطلاعاتی از مسائل داخلی را به لبنانی ها و قطری ها ابلاغ کرد.

شاهد دوم نیز گفت که شیخ علی سلمان در نشست سیاسی تهدید کرده که از بیگانگان به ویژه ایران درخواست کمک خواهد کرد.

این ادعا با واکنش فعالان سیاسی حاضر در نشست سیاسی به ویژه جواد فیروز مورد نظر مواجه شد و وی تأکید کرد که این ادعا کاملا کذب است و این نشست در سال 2011 در ساختمان جمعیت الوفاق برگزار شد.

یوسف الخاجه از رهبران جمعیت وعد هم اظهار داشت که شرکت کنندگان در این نشست هم اکنون حاضر هستند و این مساله را کاملا تکذیب می کنند.

جلسه بعدی محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین روز 5 بهمن ماه برگزار خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 22:37:0