دیدار مذاکره کننده مخالف سوری با وزیر خارجه مصر

چهار شنبه 13 دی 1396 - 9:16:41
دیدار مذاکره کننده مخالف سوری با وزیر خارجه مصر

قاهره- الکوثر: نصر حریری رئیس هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در مذاکرات صلح ژنو روز سه شنبه با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد نصر حریری و سامح شکری در نشست روز سه شنبه در قاهره آخرین تحولات و رویدادهای سیاسی بحران سوریه و ضرورت از سرگیری گفتگوهای صلح را بررسی کردند.
وزارت خارجه مصر تاکید کرد این اولین دیدار میان نصر حریری و اعضای اصلی دفتر هیئت عالی مخالفان سوریه با سامح شکری از زمان تشکیل این هیئت در نوامبر سال 2017 است .
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر ، در این دیدار تازه ترین تحولات و مسایل مربوط به بحران سوریه و همسویی و همگرایی تلاش ها برای حمایت از روند سیاسی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت .
سامح شکری در این دیدار برضرورت ازسرگیری گفتگوهای صلح در ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد بر اساس طرح های پیشنهادی برای حل سیاسی بحران سوریه و با استقبال از طرح ها و ابتکارهای پیشنهادی جدید تاکید کرد .
وزیر خارجه مصر تصریح کرد قاهره بر موضع ثابت خود در حمایت از راه حل سیاسی در سوریه با حفظ حاکمیت ، تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور سوریه و حفظ نهادها و سازمان های دولتی آن تاکید دارد .
گفتنی است دور هشتم مذاکرات صلح ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه با نظارت و میانجی گری سازمان ملل متحد بین روزهای 28 نوامبر تا 15 دسامبر ( 7 تا 24 آذر ) در شهر ژنو برگزار شد و طرفین در این دور از مذاکرات نتوانستند در زمینه مسایل مورد اختلاف به توافقی برسند .


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 13 دی 1396 - 9:15:27