تاکید شیخ الازهر مصر بر توجه جهانی به فلسطین و مسلمانان میانمار

دو شنبه 11 دی 1396 - 15:2:50
تاکید شیخ الازهر مصر بر توجه جهانی به فلسطین و مسلمانان میانمار

قاهره- الکوثر: احمد الطیب شیخ الازهر مصر در پیامی به مناسبت آغاز سال نو میلادی با ابراز امیدواری نسبت به این که سال جدید برای همه بشریت همراه با برکت و صلح باشد، خواستار اقدامات بین المللی برای کمک به فلسطینیان ومسلمان میانمار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ الازهر همچنین  از جامعه بین المللی وقدرت های تاثیرگذار آن خواست تا به طور فعال برای ایجاد یک جهان خالی از گرسنگی ، فقر و حاشیه نشینی تلاش کنند. 
وی افزود: گرسنگی در آفریقا، سرکوب وظلم و ستم در میانمار، اشغال فلسطین ، تلاش برای سلب حقوق مردم فلسطین و غارت مقدسات آنان مسایل مهمی هستند که باید در راس توجهات جهانی در سال جدید قرار گیرد. 

درهمین ارتباط : 

 بازداشت فلسطینی ها ادامه دارد 

 فرار هفتصدهزار روهینگیایی به بنگلادش

 

الطیب بر لزوم فعالیت برای انتشار فرهنگ تسامح، همزیستی مشترک در همه جهان و از بین بردن همه اشکال نژاد پرستی، افراط گرایی و تروریسم  نیز تاکید کرد. 
شیخ الازهر مصر چند روز پیش نیز بر اهمیت تدریس قضیه فلسطین در تمامی مراحل آموزشی تاکید کرد و گفت که تدریس قضیه فلسطین در مراکز آموزشی باعث می شود تا دانشجویان عرب مسلمان یا مسیحی کاملا از این موضوع مطلع شده و با دانستن اطلاعات در این زمینه به ادعاهای دروغین صهیونیست ها پی ببرند. 


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 11 دی 1396 - 15:2:32