امارات جزیره راهبردی سقطری یمن را به منطقه نظامی تبدیل کرده است

شنبه 9 دی 1396 - 12:59:57
امارات جزیره راهبردی سقطری یمن را به منطقه نظامی تبدیل کرده است

صنعا- الکوثر: پایگاه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین»، فاش کرد امارات عربی متحده با تبدیل کردن جزیره راهبردی سقطری یمن به منطقه نظامی، پایگاه نظامی برای خود در این جزیره احداث کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «اینتلیجنس آنلاین» تعامل امارات با جزیره سقطری یمن را استعمارگرایانه توصیف  و تاکید کرد: امارات ارتشی از پنج هزار جنگجو برای خود در جزیره سقطری یمن مستقر کرده است که از تامین مالی و تسلیحاتی امارات برخوردار هستند.

این پایگاه تحلیلی افزود:  امارات در تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی جزیره سقطری، خواسته های خود را به دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن تحمیل می کند.
سازمان ملل جزیره سقطری یمن را «میراث طبیعی بشریت» اعلام کرده بود، اما امارات آن را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است. امارات کنترل فرودگاه و بنادر این جزیره را در دست گرفته است و بدون موافقت دولت منصور هادی، پروازها به این جزیره صورت می گیرد.
اینتلیجنس آنلاین خاطر نشان کرد: پایگاه بزرگ نظامی امارات در جزیره سقطری شبیه پایگاه آمریکا در جزیره سن دیگو در اقیانوس هند است که در دهه شصت قرن گذشته، پس از توافق آمریکا و انگلیس، ساکنان آن را به زور وادار به ترک این جزیره کردند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید


شنبه 9 دی 1396 - 12:59:5