اختصاصی الکوثر/مجازات تکدی‌گری در مصر

جمعه 8 دی 1396 - 10:55:10
اختصاصی الکوثر/مجازات تکدی‌گری در مصر

قاهره- الکوثر: بر اساس قوانین مصر، برای افرادی که به تکدی‌گری و کلاشی اقدام کنند، مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، تکدی گری معضلی است که به سرعت در همه معابر و مناطق عمومی و ایستگاه های حمل و نقل عمومی درحال افزایش است و قانونگذاران مصری به‌علت‌ اثرات منفی این پدیده بر جامعه و شهروندان، از آن غافل نمانده و برای آن مجازات‌هایی وضع کرده‌اند‌.

خبرنگار الکوثر در قاهره افزود: در زیر به برخی مواد قانونی که در قانون مجازات مبارزه با تکدی گری سال ۱۹۳۳ به تصویب رسیده اشاره می‌شود‌:

در ماده یک این قانون تصریح شده است که هر فرد سالمی با بیش از ۱۵ سال سال که در معابر و اماکن عمومی به تکدی گری اقدام کند یا تظاهر به خدمت گذاری به دیگران یا اقدام به دست فروشی کند، به بیش از دو ماه زندان محکوم می‌شود‌.

در ماده دوم نیز تصریح شده است که هر فردی که به لحاظ جسمی سالم نباشد بر اساس بند یک اقدام به تکدی گری در شهر یا روستایی که در آن‌ها‌ سرپناهی برای او وجود داشته باشد کند، به یک ماه زندان محکوم خواهد شد.

در ماده سوم نیز برای هر فرد متکدی که مجروح یا ناقص العضو باشد و مشخص شود که از نقص عضو خود برای جلب توجه و احساسات مردم استفاده کند، دست‌کم‌ ۳ ماه حبس در نظر گرفته شده است.

در ماده چهارم همین قانون نیز هر فردی که به قصد تکدی گری، بدون اجازه وارد منزل شهروندان شود، یا هر متکدی که اشیاء قیمی به‌همراه‌ داشته باشد و نتواند مالکیت آن را اثبات کند، به همان مقدار مجازات بند قبلی محکوم می‌شود‌.

بر اساس این قانون مجازات کسانی که از کودکان برای تکدی گری سوء استفاده کنند چه والدین کودک باشند یا افراد دیگر، از سه تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند‌ و در صورت تکرار عمل کند به دست‌کم‌ یک سال زندان محکوم خواهد شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 8 دی 1396 - 10:54:49

دسته بندی :