چشم‌اندازی ناامید کننده برای اقتصاد اسرائیل

چهار شنبه 6 دی 1396 - 16:12:17
چشم‌اندازی ناامید کننده برای اقتصاد اسرائیل

مرکز مطالعات سیاست اجتماعی تائوب (Taub) رژیم صهیونیستی گزارش جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد اسرائیل، احتمالاً و به‌واسطه افزایش جمعیت بیکار و با مهارت کاری اندک، شاهد کاهش رشد اقتصادی خواهد بود.

تهران- الکوثر: گزارش "وضعیت رژیم صهیونیستی  در سال 2017" این مرکز، تصویری کلی و ناامیدکننده از شرایط اجتماعی- اقتصادی اسرائیل را ترسیم می‌کند.

بر اساس این گزارش، با وجود افزایش درآمد و ارتقای استانداردهای زندگی در اسرائیل، بخش‌های بزرگی از بازار کار همچنان بهره‌وری و نیز درآمد اندکی دارند.

این گزارش، چشم‌اندازی تاریک را برای اقتصاد کلان اسرائیل در بلند مدت ترسیم می‌کند؛ انتظار می‌رود اسرائیل با چالش‌هایی جمعیتی مواجه شود که احتمالاً نرخ رشد اقتصادی را کاهش خواهد داد، از جمله، کاهش جمعیتی که در سن اشتغال هستند، افزایش گروه‌های جمعیتی که نرخ اشتغال آن‌ها نسبتاً پایین است و مهارت‌های آن‌ها با بازار کار مدرن سازگار نیست (ارتدوکس‌های افراطی و عرب‌ها).

فقر و نابرابری، حوزه مهم دیگری است که در این گزارش به آن پرداخته شده است. برای مثال در امر آموزش، تعداد ساعات آموزشی برای دانش آموزان عرب بسیار پایین‌تر از دانش آموزان یهودی است.

سطح هزینه‌های اختصاص داده شده به این مسائل، همچنان به نسبت کشورهای مرفه، پایین است؛ مجموع بودجه اختصاص داده شده به رفاه، سلامت و آموزش، 57 درصد از هزینه‌های دولت را در سال 2016 شامل می‌شود.

این گزارش از سوی مرکز تائوب و به سرپرستی پروفسور آوی ویس (Avi Weiss)، مدیر اجرایی این مرکز و استاد اقتصاد دانشگاه بار ایلان تهیه شده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 دی 1396 - 16:11:33

دسته بندی :