انتشار جزئیات جدیدی از ماجرای استعفای «الحریری»

دو شنبه 4 دی 1396 - 12:58:38
انتشار جزئیات جدیدی از ماجرای استعفای «الحریری»

تهران- الکوثر: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جزئیاتی جدید از ماجرای استعفای «سعد الحریری» ، نخست وزیر لبنان در عربستان فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با برشمردن جزئیاتی تازه درباره ماجرای استعفای نخست‌وزیر لبنان در ریاض، نوشت: «سعد الحریری فکر می‌کرد قرار است با محمد بن سلمان به صحراگردی برود اما نامه استعفا به او دادند».

نیویورک تایمز افزوده است : «سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان ساعت 8:30 صبح به اداره سلطنتی سعودی فراخوانده شد؛ ساعتی که طبق استانداردهای پادشاهی (سعودی) خیلی زود بود. آقای الحریری، متحد دیرینه سعودی‌ها آن روز صبح لباس جین و تیشرت پوشید و فکر می‌کرد که قرار است با محمد بن سلمان ولی‌عهد در صحرا چادر بزند اما تلفن‌های همراهش را از او گرفتند و مورد اهانت نیروهای امنیتی سعودی قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه ، پس از آن، نهایت بی احترامی و بی آبرویی به او وارد شد. به او متن از قبل نوشته شده درباره سخنرانی استعفایش داده و مجبور شد در شبکه تلویزیونی سعودی آن را بخواند. 

نیویورک تایمز: به نظر می‌رسید دلیل واقعی احضار به ریاض پایتخت سعودی، استعفا دادن تحت فشار و علنا مقصر خواندن ایران بود انگار اینکه او یک کارمند(سعودی) بود و نه رهبر یک کشور مستقل. قبل از اینکه او به شبکه تلویزیونی عربستان سعودی برود، حتی اجازه رفتن به خانه‌اش در ریاض هم به او داده نشد و مجبور شد از نیروهای امنیتی بخواهد برایش کت و شلوار بیاورند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است : هر چند این سریال عجیب و غریب به نظر می‌آمد اما تنها یک بخش از داستان شاهزاده محمد، ولی‌عهد جوان و بلندپروازی است که مصمم به تغییر ساختار قدرت نه فقط در کشور خود بلکه در کل منطقه بود. او در وطنش، صدها شاهزاده و بازرگان سعودی را زندانی کرده است و در خارج از کشورش، در یمن جنگ به راه انداخته و در حال مقابله با قطر است. روزی که به آقای الحریری برای دادن گزارش به ریاض دستور داده شده بود، او فقط یک مهره سرباز در درگیری کلی شاهزاده ولی‌عهد برای مهار و کنترل اهداف و بلندپروازی‌های منطقه‌ای رقیب قدیمی کشورش، ایران بود.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 4 دی 1396 - 12:57:45