ورود مصر به باشگاه صادرکنندگان گاز

چهار شنبه 29 آذر 1396 - 20:50:27
 ورود مصر به باشگاه صادرکنندگان گاز

قاهره- الکوثر: خط تولید میدان گازی "زهر" مصر که توسط شرکت ایتالیایی آنی اداره می‌شود، آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت نفت  مصر با صدور بیانیه‌ای  اعلام کرد« این کشور به هدف خود برای استخراج تجاری از بزرگ‌ترین اکتشاف گازی در دریای مدیترانه نزدیک شده و با تولید گاز از میدان گاز طبیعی «زُهر» توسط شرکت انی ایتالیا آغاز خواهد شد. گفته می شود مصر با آغاز این پروژه گام بزرگی به‌سوی خودکفا شدن در تأمین انرژی و به‌خصوص گاز خواهد برداشت.

این در حالی است که مصر پیش‌ ازاین عمدتاً واردکننده گاز و انرژی محسوب می‌شد اما کشف و آغاز به کار میدان گازی زهر به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی مدیترانه، علاوه بر اینکه مصر را به کشوری مستقل در تأمین گاز مبدل می‌کند، همچنین می‌تواند جایگاه مهمی میان صادرکنندگان گاز در جهان برای این کشور ایجاد  نماید.

درواقع کشف میدان گازی زهر توسط شرکت انی سبب می‌شود حجم ذخایر تائید شده مصر به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

 وزیر نفت مصر گفته است  این میدان  قادر است بالغ‌بر ۸۵۰ میلیارد مترمکعب گاز بهره‌برداری کند و شکاف میان عرضه و تقاضا را بسته و به وابستگی مصر برای واردات گاز مایع سال آینده پایان دهد و حتی این کشور را قادر سازد به صادرات بازگردد و به شمال آفریقا گاز صادر کند. اگر این 850 میلیارد میران ذخیره است قید شود که ذخیره است.

شرکت انی، میدان «زُهر» را در ماه اوت سال ۲۰۱۵ (مردادماه سال ۹۴) کشف کرد و توانست بهره‌برداری از این میدان را به دست بگیرد.  این درحالی‌ است که در سال‌های اخیر شرکت‌های نفتی و گازی متعددی فعالیت‌های اکتشافی را در مصر انجام داده اند، اما تنها شرکت انی موفق به کشف میدان گازی زهر در سواحل مدیترانه شد


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 29 آذر 1396 - 20:38:20

دسته بندی :