عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین: 

قدس نیازمند یاری همه مسلمانان است

چهار شنبه 29 آذر 1396 - 15:57:4
قدس نیازمند یاری همه مسلمانان است

رام الله- الکوثر: عضو مجلس قانون گذاری فلسطین از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست برای یاری قدس در برابر تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی به پا خیزند. 

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر از رام الله، «ریاض الأخرس» در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الکوثر درباره تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این تصمیم ترامپ در واقع تصمیم خصمانه و به معنای تجاوزگری است. 
وی درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر حمایت‌های آمریکا نبود، اصلا اسرائیل وجود نداشت. از این رو، تصمیم ترامپ در چارچوب سیاست‌های آمریکا، کاملا طبیعی است، اما آنچه طبیعی به نظر نمی‌رسد، نقش ما به عنوان ملت‌های عربی و اسلامی برای مقابله با اوست. 
عضو مجلس قانون گذاری فلسطین تاکید کرد: ترامپ با این تصمیم خود در واقع مسئولیت و وظایف جدیدی برای ما تعریف کرد و اکنون سوال اینجاست که آیا ما در خور وشان ملت‌های عربی و اسلامی به مسئولیت‌های خود عمل خواهیم کرد؟ 
ریاض الاخرس تاکید کرد: البته، موضوع صرفا به مسئولیت ملت‌ها و نظام‌ها محدود نمی‌شود بلکه ملت‌ها و رهبران آن‌ها در این باره مسئولیت کامل دارند و باید نقش خود را مشخص کنند و سرنوشت آینده خود را با تحمیل خواسته‌های خود بر سیاست‌های آمریکا تعریف و ترسیم کنند. 
وی درباره خصومت آمریکا با کشورهای اسلامی و مسلمانان نیز گفت: آمریکا چه زمانی دوست ما بوده است؟ نباید منکر شد که آمریکا اسرائیل را ایجاد کرد و از تجاوزگری‌های آن علیه ملت‌های منطقه حمایت کرده است. 
عضو مجلس قانون گذاری فلسطین درباره عملکرد کشورهای اسلامی نیز گفت: ما تا این لحظه نقشی تاثیرگذار نداشته‌ایم. اکنون این پرسش مطرح است که آیا برهه کنونی سرآغازی برای عمل به مسئولیت‌های ما خواهد بود تا به نقش واقعی خود عمل و با آنچه بر ما تحمیل می‌شود مقابله کنیم؟ البته که ما چنین انتظاری داریم.


چهار شنبه 29 آذر 1396 - 15:56:57