آغاز جشن سالگرد تشکیل جنبش حماس در غزه

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 14:59:21
آغاز جشن  سالگرد تشکیل جنبش حماس در غزه

تهران - الکوثر: جشن مقاومت اسلامي فلسطين( حماس) با عنوان «مقاومت تصميم ما و وحدت گزينه ماست» آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، شبکه ها با پخش تصاويري زنده از غزه، از آغاز جشن سي امين سال تاسيس جنبش فلسطيني حماس خبر داند.
اين جشن با عنوان «مقاومت تصميم ما و وحدت گزينه ماست» آغاز شده است.

در ابتدا آیاتی از سوره اسراء تلاوت شد.

پیش از این «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقابل منزل شهید احمد یاسین بنیانگذار حماس گفت :جشنواره مقاومت، روز پنجشنبه چهاردهم دسامبر در میدان الکتیبه شهر غزه با عنوان «مقاومت تصمیم و وحدت گزینه ما» برگزار خواهد شد.

برهوم اظهار داشت: فعالیت‌های مختلف و مستمر به منظور آماده شدن برای مراسم بزرگ ملی ادامه دارد که این مراسم روز پنجشنبه چهاردهم دسامبر جاری در میدان الکتیبه الخضراء در شهر غزه برگزار خواهد شد.

سخنگوی حماس افزود: این مراسم با عنوان «مقاومت، تصمیم و وحدت گزینه ما» در سال جاری پس از گذشت 30 سال از جهاد، فداکاری، صبر و ایستادگی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حماس سه دهه پیش شکل گرفت تا آتش انتفاضه را در مقابل غاصبان شعله‌‍ور کند و انقلابیون را در مقابل اشغالگران فرماندهی کند و شرافت تفنگ و وحدت صف و پل‌های اعتمادسازی با جهان عربی و اسلامی را حفظ کند.

سخنگوی حماس تاکید کرد :جنبش حماس بر عهد و پیمان خود باقی می‌ماند.

خاطر نشان می‌شود: جنبش حماس طی سه سال گذشته، جشنواره مرکزی را در سالروز تاسیس خود برگزار نکرده بود و تنها به فعالیت‌های محلی در شهرها و شهرک‌های کرانه باختری اشغالی و نوار غزه بسنده کرده بود.

جنبش حماس، فعالیت خود را در چهاردهم دسامبر 1987 میلادی پس از نشست موسسان آن، شهید احمد یاسین و شماری از رهبران جنبش در منزل وی برگزار شد که با آغاز انتفاضه موسوم به انتفاضه سنگ در اولین هفته آن همزمان شده بود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 14:56:51