حماس اقدام آل‌خلیفه را خائنانه توصیف کرد

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 11:2:48
حماس اقدام آل‌خلیفه را خائنانه توصیف کرد

تهران- الکوثر: یکی از رهبران حماس با اشاره به ینکه سفر آل‌خلیفه به فلسطین اشغالی ضربه خائنانه به فلسطین بود به کشورهای هماهنگ‌کننده‌ با آمریکا علیه قدس هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «إسماعیل رضوان» در گفت‌وگو‌ با روزنامه «الشرق» قطر، خواستار اتخاذ تدابیر عملی برای مقابله با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور‌ آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان‌ پایتخت رژیم صهیونیستی، شد و گفت بایسته است در این باره اقداماتی چون اعمال تحریم‌های‌ سیاسی و اقتصادی علیه دولت آمریکا اتخاذ شود و سفیران رژیم صهیونیستی و آمریکا از کشورهای عربی اخراج شوند.

این مقام حماس درباره سفر هیئت نمایندگی «حمد بن‌عیسی بن آل خلیفه‌» به قدس اشغالی نیز گفت: سفر هیئت بحرینی به قدس اشغالی ضربه خائنانه به فداکاری‌های‌ ملت فلسطین و سرپوشی بر اشغالگران صهیونیست برای ارتکاب جنایت‌های‌ بیشتر علیه ملت ما بود.

وی گفت: این اقدام به رژیم اشغالگر برای ادامه دادن به توسعه‌طلبی‌ استعماری و شهرک‌سازی‌ های آن در اراضی اشغالی انگیزه داد. از این رو،‌ ما این سفر را محکوم می‌کنیم‌؛ زیرا نشان‌دهنده خروج این جماعت ناچیز از معتقدات و تفکرات امت اسلامی است و در عین حال بر این باور هستیم که این هیئت نماینده ملت بحرین نبود.

وی درباره نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول نیز گفت: این اجلاس شامل مواضع واقعی در حمایت از ملت فلسطین و حمایت از ایستادگی‌ و مقاومت فلسطینی‌ها بود، در عین حال خواست ما این است که این تصمیم‌گیری‌ ها و مواضع برای مقابله با تصمیم ظالمانه ترامپ عملیاتی شود.

اسماعیل رضوان تأکید‌ کرد که از نظر ما منطقه شرقی و غربی قدس وجود ندارد بلکه قدس به‌طور‌ یکپارچه پایتخت همیسگی ملت فلسطین است.

وی بدون اشاره مستقیم به نام عربستان سعودی و برخی رژیم‌های‌ عربی منطقه مانند امارات، بحرین و مصر درباره اینکه با ترامپ درباره اقدام علیه قدس هماهنگ بوده‌اند‌ گفت: اگر چنین چیزی باشد، بی‌گمان، وبال گردن کسانی خواهد شد که از این تصمیم حمایت کرده‌اند‌، زیرا اولا خود را از ملت خود دور کرده است و دوم اینکه خود را از امت اسلامی، تاریخ و اصول آن کنار گذاشته است. از این رو،‌ ما به کشورهای عربی و اسلامی درباره حمایت از این تصمیم ظالمانه هشدار می‌دهیم‌، تصمیمی که بی‌هیچ‌ گمانی بر عقیده، مبانی و کرامت خدشه وار می‌کند‌.


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 11:2:34