الازهر: فلسطینی‌ها به‌پا خیزند

جمعه 17 آذر 1396 - 17:11:28
الازهر: فلسطینی‌ها به‌پا خیزند

قاهره- الکوثر: رئیس دانشگاه الازهر از مسلمانان و فلسطینی‌ها خواست برای خفه‌کردن این اقدام آمریکا علیه قدس، به‌پا خیزند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «أحمد الطیب»، روز جمعه (امروز) تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را در اعلام کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، محکوم کرد و از فلسطینی‌ها خواست برای انتفاضه جدید فلسطین به پا خیزند.

رئیس دانشگاه الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرد الازهر با خشم و عصبانیت اقدام رئیس جمهور آمریکا را در اعلام شهر قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی، دنبال کرد و بر این نظر است که این اقدام بی سابقه به چالش کشیدن شدید موازین بین‌المللی و احساسات بیش از یک میلیارد و پانصد هزار مسلمان در جهان و نیز احساسات میلیون ها عرب مسیحی است.

وی در این بیانیه فلسطینی‌ها را برای انتفاضه جدید برانگیخت و اعلام کرد: «انتفاضه سوم شما باید در حجم و اندازه ایمان شما به موضوع‌تان باشد. ما با شما هستیم و شما را تنها رها نخواهیم کرد.»

احمد الطیب در حالی این بیانیه را صادر کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه حزب الله لبنان نیز پیشتر خواستار به راه افتادن انتفاضه جدید علیه اسرائیل شدند.

در بیانیه رئیس الازهر آمده است: «به نمایندگی از همه جهان اسلام مخالفت قاطع خود را با این اقدام بی پروا اعلام می کنیم، اقدامی که تحریفی واضح و غیرقابل قبول تاریخ و به بازی گرفتن آینده ملت هاست و اگر مسلمانان دارای قلب تپنده باشند، نمی توانند در برابر آن سکوت اختیار کنند.»

رئیس دانشگاه الازهر روز چهارشنبه نیز با صدور بیانیه‌ای درباره پیامدهای خطرناک تصمیم آمریکا هشدار داده و اعلام کرده بود که این تصمیم آمریکا نادیده انگاشتن حقوق فلسطینی‌ها در شهر مقدس قدس است.

رئیس دانشگاه الازهر در بیانیه امروز تاکید کرد: «از سران و دولت های کشورهای اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل می خواهیم که برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم و خفه کردن آن در نطفه هر چه سریع تر اقدام جدی کنند.»

قرار است روز شنبه (فردا) اتحادیه عرب در قاهره برای بررسی این تصمیم ترامپ تشکیل جلسه دهد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 17 آذر 1396 - 17:10:56