تجمع صدها فلسطینی و پرتاب سنگ در نقطه مرزی با اسرائیل

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 15:1:57
تجمع صدها فلسطینی و پرتاب سنگ در نقطه مرزی با اسرائیل

تهران الکوثر: پس از آنکه حماس خواستار شروع انتفاضه ای جدید شد، صدها فلسطینی در دو نقطه مرزی با اسرائیل جمع شدند و اقدام به پرتاب سنگ به نظامیان اسرائیلی در دیگر طرف مرز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،گروه های فلسطینی روز پنجشنبه با شروع اعتراض ها در نوار غزه به تصمیم آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی ، تلاش های خود را در روند انتقال کنترل نوار غزه به محمود عباس ریاست تشکیلات خودگران فلسطینی تسریع بخشیدند.

گروه های مختلف فلسطینی با میانجیگری مصر موافقت کردند اختلاف ها را کنار بگذارند. این اختلاف ها به سال 2007 و زمانی برمی گردد که حماس کنترل نوار غزه را از جنبش فتح وابسته به عباس در اختیار گرفت.

دهم دسامبر به عنوان ضرب الاجل واگذاری کنترل نوار غزه به محمود عباس تعیین شده است.

تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث عصبانیت شدید فلسطینی ها شد که این شهر را پایتخت آینده خود می دانند.

این اتفاقات باعث شد گروه های فلسطینی خواستار قیام علیه اسرائیل و همچنین خروج عباس از مذاکرات صلح تحت حمایت آمریکا شوند.

رامی حمدالله نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین و دیگر نمایندگان فتح روز پنجشنبه به منظور ملاقات با سران حماس وارد غزه شدند.

حمدالله به خبرنگاران گفت «این مرحله تاریخی نیازمند آن است که همه ما متحد بمانیم و تلاش ها برای متحد کردن سرزمین مان را تسریع بخشیم.»

پس از آنکه حماس خواستار شروع انتفاضه ای جدید شد، صدها فلسطینی در دو نقطه مرزی با اسرائیل جمع شدند و اقدام به پرتاب سنگ به نظامیان اسرائیلی در دیگر طرف مرز کردند.

به گفته منابع بیمارستانی یک فلسطینی بر اثر شلیک نیروهای اسرائیلی زخمی شد.


 


پنج شنبه 16 آذر 1396 - 15:1:45