برد موشکهای یمنی تا کجاست؟

دو شنبه 13 آذر 1396 - 15:15:39
برد موشکهای یمنی تا کجاست؟

تهران- الکوثر: موشک هاي يمني به دلیل برخورداری از نوع خاصی از تکنولوژی توانایی پرواز در ارتفاع خیلی کم از سطح زمین یا دریا را دارند که این مسئله کشف و انهدام این موشک ها رو تقریبا غیر ممکن می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با توجه به تصاویر منتشر شده از فیلم لحظه شلیک، موشک شلیک شده  يمني از نوع خا 55 روسی است که بردی حدود 3 هزار کیلومتر دارد که به راحتی تا آنکارا پایتخت ترکیه را در پوشش خود قرار می دهد.این به این معنی است که هیچ جایی در خاورمیانه از تیررس موشک های یمنی در امان نخواهد بود.منبع این موشک ها هنوز معلوم نیست و واقعا برای همگان جای سوال است که این موشک ها چطور به دست رزمندگان انصارالله یمن رسیده است.

ثانیا این نوع موشک ها به دلیل برخورداری از نوع خاصی از تکنولوژی توانایی پرواز در ارتفاع خیلی کم از سطح زمین یا دریا را دارند که این مسئله کشف و انهدام این موشک ها رو تقریبا غیر ممکن می کند، این را هم اضافه کنیم که به دلیل آنکه موشک های کروز حرارت خیلی کمی تولید می کنند؛ قفل حرارتی برای سامانه های ضد موشکی بسیار سخت است.

اما نکته سوم اینکه بیشتر مسافت طی شده توسط موشک کروز یمنی ها در صحرای جنوب شرق عربستان شکل گرفته که طبیعتا خالی از سکنه و  یحتمل خالی از وجود هرگونه سامانه ضد موشکی میباشد و از طرف دیگر منطقه ی "براکه" هم تقریبا یک منطقه صحرایی به حساب می آید.با توجه به اینکه موشک در ارتفاع خیلی پایین پرواز می کند و ردگیری آن تقریبا غیر ممکن است، احتمال برخورد این موشک به نیروگاه هسته ای براکه بسیار بالاست.

مهم تر از همه نکات بالا اینکه شلیک موشک کروز بر وجود قدرت تاکتیکی و علمی بالا نزد رزمندگان یمنی دلالت دارد که بعد از تقریبا 3 سال جنگ خانمان سوز، ارزش حفظ و گسترش این قدرت از اصابت کردن این موشک به هدفش بسیار مهم تره است.


دو شنبه 13 آذر 1396 - 15:15:33

دسته بندی :