اتحاديه علماي مسلمان به اتهامات ٤ كشور عربي پاسخ داد

جمعه 10 آذر 1396 - 20:59:35
اتحاديه علماي مسلمان به اتهامات ٤ كشور عربي پاسخ داد

تهران- الکوثر: اتحادیه جهانی علمای مسلمان اقدام چهار کشور عربی به قرار دادن نام این اتحادیه در فهرست سازمان های تروریستی را بی اساس و نادرست دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهامات بی‌اساسی که چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین علیه این اتحادیه مطرح کرده‌اند تلاشی برای تضعیف جایگاه رهبری دینی و علمی این موسسه است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان که خود را نماینده 90 هزار عالم مسلمان و صدها میلیون مسلمان در جهان می‌داند در بیانیه خود تاکید کرد چهار کشور یاد شده با این کار اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند و اقدام آنها غیرقابل قبول و غیرمنطقی است.

کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین 23 نوامبر اتحادیه جهانی علمای مسلمان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادند و آن را به بهره برداری از گفتمان اسلام گرایانه به عنوان پوششی برای ترویج تروریسم و تسهیل فعالیت‌های تروریستی متهم کردند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان سال 2004 تاسیس شد و اکثر اعضای آن را روحانیون وابسته به اخوان المسلمین تشکیل می دهند و رئیس آن شیخ یوسف القرضاوی است. کشورهای عربی خلیج فارس اخوان المسلمین را چالشی برای نظام‌های حکومتی موروثی در این منطقه می دانند و تفسیری دیگر از نقش اسلام در سیاست ارائه می کنند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 10 آذر 1396 - 20:59:8