سناریوی صهیونیست ها صدای حسنی مبارک را هم درآورد!

جمعه 10 آذر 1396 - 11:43:8
سناریوی صهیونیست ها صدای حسنی مبارک را هم درآورد!

قاهره - الکوثر: حسنی مبارک، رئیس جمهور برکنارشده مصر توافق با آمریکا برای استقرار فلسطینیان در صحرای سینا در دوره زمامداری خود را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«حسنی مبارک» تاکید کرد:  ادعاهای مربوط به قبول اسکان فلسطینیان به ویژه کسانی که در لبنان ساکن بودند در کشورشان یا مصر بی اساس است.

وی افزود: در آن دوران برخی از فلسطینیان ساکن لبنان برای قانع کردن من به این امر کوشیدند، اما با مخالفت شدید من مواجه شدند».

گفتنی دیروز اسنادی محرمانه از سوی شبکه بی.بی.سی مبنی بر اینکه مبارک 34 سال پیش با آمریکا برای استقرار فلسطینیان به توافق رسیده است منتشر شد.

این سندها در حالی منتشر می شود که سناریوی این موضوع را اولین بار یک مقام رژیم صهیونیستی کلید زد.

 «گیلا گملیئل»، وزیر عدالت اجتماعی رژیم صهیونیستی، مدعی شد که بهترین مکان برای  فلسطینی‌ها برای تشکیل کشورشان، منطقه شبه جزیره سینا است.


«گیلا گملیئل» که در مصر برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل در امور زنان شرکت کرده بود ، هفته پیش در گفتگو با نشریه «السیاده» گفت تشکیل کشور فلسطین جز در سینا در جای دیگر تشکیل شدنی نیست.

بعداز این سخنان، وزارت امور خارجه مصر از رژیم اسرائیل درباره سخنان گملیئل توضیح خواست و  «حازم خیرت»، سفیر مصر در تل آویو نیز در تماس با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه اسرائیل، به شدت به این سخنان اعتراض کرد.


برای دیدن اخبار ومطالب مصر اینجا کلیک کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


جمعه 10 آذر 1396 - 11:34:28