دگردیسی مفتی های سعودی شروع شد!

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 15:6:10
دگردیسی مفتی های سعودی شروع شد!

بیروت- الکوثر: یک مفتی سعودی خواستار تجدیدنظر در فتواهای مربوط به حرام بودن موسیقی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «احمد الغامدی »، مدیر پیشین هیئت امر به معروف و نهی از منکر منطقه مکه، خواستار تجدید نظر در فتواهای حرام بودن موسیقی شد و گفت هنر  ازجمله موسیقی، موجب بهبود اخلاقیات است.

حمد بن سعد حمدان الغامدی استاد آموزش عالی دانشگاه أم القری در مكه مكرمه و رئیس سابق کمیته امر به معرف و نهی از منکر مکه مکرمه و یکی از چهره های سرشناس وهابیت است.
وی به دادن فتاوای عجیب و غریب مشهور بوده و بدین جهت مورد عتاب و سرزنش همکیشان خود واقع شده است. به طور مثال وی به همراه خانم "منجيه السويحي" استاد علوم قرآن دانشگاه تونس به طور مشترک در برگزاري همايشي در جدّه شرکت کرده بودند.
این چهره وهابی طی اظهاراتی در این همایش از حکم ممنوعيت اختلاط بين زن و مرد در اماکن عمومي انتقاد کرد و در ميان تشويق و کف و صوت زنان شرکت کننده در "همايش مشارکت زنان در توسعه ملي در غرب جدّه" گفت: زن مي تواند از نظر شرعي رانندگي کند و واجب نيست صورتش را بپوشاند.


وی همچنین حجاب را مخصوص زنان پیامبر دانست .بعد از این فتوا، تعدادی از شیوخ، علمای دینی و چهره های سرشناس کویت فتوای“احمد الغامدی” مفتی سعودی را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

فتواهای این مفتی به همین جا ختم نشده و وی با نشان دادن روی دیگر و واقعی خود پرده از هویت اصلی خود برداشته است به طور مثال وی با نام بردن شش مکان در شهر مکه مکره، اعمال زائران این مکان‏ها را اینگونه توصیف کرد که "نادانان و بدعت‌گذاران"! در کنار این اماکن، اعمال شرک‌آمیز انجام داده، به آن تبرک جسته و به سوی آن نماز می‌گزارند.
مهم‌ترین مکانی که وی و نیز هیئت تحت الامر او آنرا تخریب کردند، محل ولادت پیامبر اعظم(ص) در کنار بیت‌الله الحرام است که اکنون کتابخانه مکه بر روی آن قرار دارد.
در لیست مکان‌هایی که الغامدی خواستار تخریب یا دیوارکشی آن با سیم‌خاردار شده بود، از کوه‌های «ثور»، «جبل الرحمه» و «نور» می‏توان نام برد.
الغامدی همچنین خواستار تخریب قبرستان «معلاة»، قبر «میمونه» و آرامگاه «حواء» در جده شده است و اینکه این مقبره‌ها باید در تمامی ایام سال بسته باشد و هیچکس اجازه ورود به آن را نداشته باشد.
وی مدعی شده که هنوز بودن قبر حواء (ام البشر) در جده اثبات نشده و تا زمانی که عملیات تخریب انجام نشده، خواستار تغییر نام آنجا شد. وی هم‌چنین خواستار کشیدن سیم‌خاردار از فاصله 6 کیلومتری در اطراف آرامگاه حضرت «آمنه بنت وهب» مادر پیامبر اعظم(ص) در منطقه "ابواء" شمال مکه شد تا کسی نتواند به آنجا وارد شود. هم‌چنین خواستار بسته شدن مسجد «البیعه» در مشعر شد که به تازگی و در خلال طرح توسعه محل رمی جمرات، کشف شده است!


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 15:5:43