سخنان آتشین نماینده پارلمان تونس علیه آل‌سعود

دو شنبه 6 آذر 1396 - 16:39:27

نماینده پارلمان تونس در سخنانی آتشین تاکید کرد که عربستان سعودی خادم صهیونیست‌هاست و در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند و حزب الله گروهی مبارزه و سمبل مقاومت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم «مبارکه البراهمی» در سخنانی که در جلسه عمومی مجلس نمایندگان (پارلمان) تونس ایراد کرد، از حضور وزیر امور خارجه این کشور در اجلاس اخیر اتحادیه عرب در قاهره که علیه حزب الله و انصارالله یمن بیانیه صادر کرد به شدت انتقاد کرد و گفت: ‌ به صراحت باید بگویم که وزیر امور خارجه عربستان سعودی، سیاست خارجی کشور ما را مشخص می‌کند. شما نمایندگان از این مواضع او یا باید استقبال کنید و یا و در پشت او پنهان شوید که این البته بسیار تاسفبار است و تونس مستحق چنین موضعی از طرف شما نیست.

وی خطاب نمایندگان پارلمان تونس گفت: در دوره شما، حاکمیت تونس مورد تجاوزگری قرار گرفت و ما بدون اینکه متوجه شویم وارد ائتلاف سعودی- اسرائیلی شدیم، همان گونه که نمایندگان پیش از شما بدون اینکه متوجه باشند، وارد ائتلاف قطری- ترکیه‌ای شدند.

مبارکه البراهمی گفت: وزیر کشور عربستان سعودی با سخنان خود در داخل خاک تونس، علیه حزب الله و توصیف حزب الله به عنوان گروهی تروریستی، به حاکمیت سیاسی ما در خاک خود ما تجاوز کرد.

وی خطاب به وزیر امور خارجه تونس تاکید کرد: مشارکت شما در نمایش مضحک به نام اجلاس وزیران امور خارجه عرب در قاهره، اوج یک نمایش مضحک بود. شما برای محکوم کردن یک موشک یمنی که در بیابان سقوط کرد تشکیل جلسه دادید، اما درباره قتل و آواره سازی کامل ملت یمن سکوت کرده‌اید! شما از اجساد پاره پاره شده کودکان یمنی شرم نکردید، اما با کشور متجاوز ابراز همبستگی کردید!

مبارکه البراهمی در ادامه اظهارات آتشین خود علیه رژیم های مرتجع عرب و حاضران در اجلاس اخیر قاهره تاکید کرد: شما و اتحادیه عرب‌تان، برای مجرم قلمداد کردن حزب الله شتاب کردید، همان حزب الله مبارز و مقاومی که به تنهایی در برابر رژیم صهیونیستی سلاح به دست گرفت. اما همین اتحادیه عرب شما درباره گروه‌های تروریستی چون طالبان، داعش، جبهه النصره، جند الشام، ارتش آزاد و بسیاری از این گروه هایی که عرب ها و مسلمان را به خاک و خون کشیدند، لب از لب باز نکرد. افزون بر این، شما در بحران لیبی شکست و گسست خوردید و در بازگرداندن روابط دیپلماتیک با سوریه ناتوان هستید و البته رژیم سعودی، آمریکا و اسرائیل از موضع گیری شما جلوگیری می‌کنند.

وی خطاب به وزیر امور خارجه تونس تاکید کرد: جناب وزیر، آنچه که به دروغ نام «ائتلاف اسلامی» به خود گرفته است، ائتلاف بغداد جدید و دبیر کل آن نیز بنیامین نتانیاهو و فرمانده ارتش آن نیز گادی آیزنکوت فرمانده موسوم به «ارتش اسرائیل» است.

البراهمی افزود: ملت تونس که در همه جنگ های عربی شهید داده است، بخشی از ائتلاف صهیونیستی- آمریکایی و مرتجع نخواهد بود، وانگهی این ائتلاف در واقع ائتلاف شکست خوردگان است و کسانی که به آن تکیه می‌کنند، فرجامی جز شکست و گسست نخواهند داشت. این ملت همان ملت 17 دسامبر است، ملتی که شعار «ملت خواهان آزادی فلسطین است» و شعار « ملت عادی‌ساز‌ان روابط را مجازات می‌کند» است.

وی افزود: وزارت امور خارجه در توصیف حزب الله به عنوان گروهی تروریستی، به چنین ملتی اهانت می‌کند. ما اطمینان داریم که این توصیف، توطئه بوده و نشست اتحادیه عرب نیز برای همین منظور برگزار شد که خدمت به رژیم صهیونیستی است که از وجود مقاومت عربی متضرر شده است.

وی خطاب به وزیر امور خارجه تونس گفت: جناب وزیر، شما و دوستانتان در اتحادیه عرب، آنچه اسرائیل و داعش نتوانست انجام دهد، شما حاضران در آن نشست نیز نخواهید توانست انجام دهید. شما به‌زودی در صف های طولانی برای از سرگیری روابط با سوریه خواهید ایستاد، البته زمانی که رژیم سعودی اجازه دهد. امیدوارم که در مواضع خود در قبال رژیم های فرسوده که اساسا خادم صهیونیست‌ها هستند تجدید نظر کنید. منافع تونس و ملت و کشورهای عربی در ایستادن د رکنار مقاوم ها در کنار ظلم و اشغالی است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 آذر 1396 - 16:38:4