تحلیلگر سیاسی مصری:

کشتار در العریش، نقطه ضعف ها را آشکار کرد

یک شنبه 5 آذر 1396 - 13:53:49
کشتار در العریش، نقطه ضعف ها را آشکار کرد

قاهره- الکوثر: تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار ارشد مصری، وجود نواقص در برنامه ریزی های امنیتی مقامات مصری را یکی از عوامل موفقیت تروریست ها در حمله به مسجد الروضه و قتل عام شمار زیادی از نمازگزاران مصری دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر حسن نافعه استاد علوم سیاسی در دانشگاه قاهره در مقاله ای که روزنامه اینترنتی رای الیوم منتشر کرد نوشت، این که تروریست ها توانستند مرتکب جنایت در مسجد الروضه در شبه جزیره سینا شوند نشان دهنده وجود کاستی های آشکار در عملکرد دستگاه های امنیتی است به ویژه که این قتل عام در مکانی صورت گرفت که فاصله چندانی با مناطق درگیری مستقیم با تروریست ها ندارد از این رو نیروهای امنیتی می بایست تدابیر لازم را برای محافظت از این مسجد اتخاذ می کردند.

نافعه افزود: بدون محافظ رها کردن این گونه مکان ها ناشی از سهل انگاری آشکار و نشان دهنده وجود حفره های امنیتی است و عاملان آن باید مجازات شوند.

این استاد علوم سیاسی با اشاره به تکرار حملات تروریستی در مصر که نه فقط شهروندان عادی را در مساجد و کلیساها هدف قرار می دهد بلکه نیروهای پلیس و ارتش مصر نیز قربانی آن هستند تاکید کرد، همه این حوادث نشان دهنده ناتوانی نظام در تامین امنیت شهروندان و فقدان دیدگاه روشن در زمینه های سیاسی و امنیتی است.

به عقیده دکتر نافعه، هدف تروریست ها از هدف قرار دادن نمازگزاران در مسجد روستای الروضه در العریش اثبات این نکته بود که گروه های مسلح همچنان در مصر حضوری قدرتمندانه دارند و می توانند در هر زمان و مکانی دست به حمله بزنند و وحشت ایجاد کنند.

این استاد علوم سیاسی در پایان با اشاره به لزوم اجرای اصلاحات سیاسی و نظامی و اجتماعی و اقتصادی در مصر خاطرنشان کرد جنایت در مسجد الروضه نشان داد اگر نظام حاکم بر مصر سیاست هایش را تغییر ندهد، در نهایت مصر را دو دستی تقدیم این گروه های بیرحم و وحشی خواهد کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 5 آذر 1396 - 13:50:55