راهپیمایی زنان نیجریه برای آزادی شیخ زکزکی

شنبه 4 آذر 1396 - 17:21:51
راهپیمایی زنان نیجریه برای آزادی شیخ زکزکی

تهران- الکوثر: صدها نفر از زنان عضو جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری یک راهپیمایی مسالمت آمیز در شهر ابوجا پایتخت نیجریه خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان شدند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با هفتصدو یازدهمین روز بازداشت غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه هزاران نفر از شیعیان این کشور در مناطق مختلف راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی شرکت کنندگان تصاویری از شیخ زکزکی و همسر ایشان را به دست داشته و خواستار آزادی فوری ایشان شدند.

در همین حال سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه ، اعلام کرد که این جنبش قصد دارد از محمد بوهاری رییس جمهور نیجریه و نصیر الرئوفی فرماندار کادونا به دیوان بین المللی کیفری لاهه به سبب نسل کشی شیعیان شکایت کند.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در ادامه اظهار کرد: ما آماده‌ایم تا تمامی راه‌های قانونی ضروری را برای جبران خسارات وارده در پیش بگیریم و در صحنه بین المللی از دیوان بین المللی کیفری در لاهه می‌خواهیم محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه، نصیر الرئوفی فرماندار کادونا، ژنرال یوسف براتی فرمانده ارتش و دیگر کسانی که در فاجعه زاریا و کشتار و نسل کشی شیعیان دست داشته‌اند را مورد محاکمه قرار دهد.

موسی گفت: اکنون ۷۰۰ روز از بازداشت غیرقانونی شیخ زکزکی، همسرش و صدها تن دیگر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه می‌گذرد و ما همچنان از آن آخر هفته خونین در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ تاکنون منتظر اجرای عدالت هستیم.


برای دیدن اخبار ومطالب نیجریه اینجا کلیک کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


شنبه 4 آذر 1396 - 17:21:30

عکسهای بیشتر :