انتشار گزارش اندیشکده آمریکایی درباره بحرین

سه شنبه 30 آبان 1396 - 18:18:39
انتشار گزارش اندیشکده آمریکایی درباره بحرین

منامه- الکوثر: وبگاه اندیشکده آمریکاییِ مؤسسه واشنگتن نوشت: مطالعه ای جدید در بحرین نشان می‌دهد جمعیت این کشور شامل 62 درصد شیعه و 38 درصد سنی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه اینترنتی اندیشکده مؤسسه واشنگتن در مقاله‌ای به قلم دیوید پولاک (David Pollock) نوشت: جزیره کوچک، ولی بسیار راهبردی بحرین، که نزدیک سواحل عربستان سعودی قرار دارد، کشوری که دولتمردان و نخبگان سیاسیِ آن اغلب سنی هستند و اکثر جمعیتِ آن، که اکثراً از مخالفان دولت به‌حساب می‌آیند، شیعه‌اند.
نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم بحرین - چه شیعه، چه سنی - در خصوص لزوم همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر و با همسایگان عربیِ این کشور، کم و بیش اتفاق نظر دارند.
این مطالعه همچنین حاکی از آن است که حدود 62 درصد از جمعیت بحرین را شیعیان و 38 درصد از آن را سنی‌ها تشکیل می‌دهند.
دیوید پولاک در خاتمه افزود: این مطالعه به درخواست مؤسسه واشنگتن در ماه اوت به‌وسیله یک شرکت نظرسنجیِ تجاریِ معتبرِ منطقه‌ای برگزار شده است. در خلال این نظرسنجی، از هزار شهروند بحرینی که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، سؤال‌هایی پرسیده شد. یکی از ویژگی‌های خاص این نظرسنجی این بود که به صورت تلفنی انجام نشد، بلکه به صورت رو در رو و حتی طی مصاحبه‌ها با مردم در خانه‌های‌شان، انجام شد. حاشیه خطای آماری این نظرسنجی نزدیک به 3 درصد گزارش شده است.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 30 آبان 1396 - 18:18:16