نماینده پارلمان عراق:

بسیج مردمی ضامن امنیت عراق است

سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:57:11
بسیج مردمی ضامن امنیت عراق است

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه دولت عراق با تلاش ها علیه بسیج مردمی با مشت آهنین برخورد کند تاکید کرد که بسیج مردمی ضامن امنیت عراق و مقدسات آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «منصور البعیجی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون، روز سه‌شنبه (امروز) تاکید کرد که ائتلاف دولت قانون هرگونه اهانتی را به گروه‌های بسیج مردمی (حشد الشعبی) از طرف هر کسی در داخل و خارج عراق با شد، رد و تاکید می‌کند که اگر بسیج مردمی و فداکاری های آن نبود، داعش اکنون بر سراسر منطقه خیمه زده بود.

وی گفت تصمیم اخیر کنگره آمریکا علیه گروه مقاومت نجبای عراق، پذیرفتنی نیست و ما هرگونه اتهام و اهانت علیه بسیج مردمی را بر نمی تابیم.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد بسیج مردمی قدرت مستحکم وقدرتمند میدانی است که همگان به فداکاری ها، سلحشوری‌ها و جانفشانی های آن اذعان دارند و تاکید می‌کنند که اگر این نیرو نبود، اکنون داعش نه تنها بر عراق بلکه بر تخت حاکمان و پادشاهان منطقه خیمه زده بود.

وی خاطرنشان کرد بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند و به لحاظ قانونی نیز مورد تایید پارلمان و همه نهادهای قانونی است. اتهام ها علیه گروه‌های مقاومت پذیرفتنی نیست و دولت و پارلمان آن را رد می‌کند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد دولت عراق باید با هر کسی که درصدد اهانت به عراق و بسیج مردمی باشد با مشت آهنین برخورد کند. از این رو، در صورتی که یکی از نیروهای بسیج مردمی در معرض خطر قرار گیرد، ما آمریکا را مسئول کامل آن می دانیم. بسیج مردم ضامن امنیت و دفاع از مقدسات کشور در برابر هرگونه خطر داخلی و خارجی است و همان طور که پیشتر از کشور در برابر گروه‌های تروریستی دفاع کرده است، در آینده نیز از کیان و موجودیت عراق دفاع خواهد کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:56:34

دسته بندی :