روزنامه عرب‌زبان: آل سعود توانایی یمنی‌ها را دست‌کم گرفت

سه شنبه 30 آبان 1396 - 12:1:9
روزنامه عرب‌زبان: آل سعود توانایی یمنی‌ها را دست‌کم گرفت

تهران- الکوثر: روزنامه عرب‌زبان تأکید کرد که از نظر آل سعود ملت‌های فقیر فاقد قدرت ابتکار و سازندگی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «رأی الیوم» که از لندن به روز می‌شود در سرمقاله امروز خود نوشت: زمانی که همه گروه‌های فلسطینی با همه گرایش‌ها و شاخه‌ها و ایدئولوژی خود بیانیه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب علیه حزب‌الله را رد می‌کنند، پیامی بسیار حائز اهمیت است با این درون‌مایه که ملت فلسطین در حال بازگشت به اصل و اساس خود یعنی سنگر مقاومت است و مسیر خود را به‌طرف دشمن واقعی امت اسلامی که همان رژیم اشغالگر قدس است، تغییر داده است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی شامگاه دوشنبه خود در واکنش به بیانیه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب اعلام کرد که حزب‌الله سلاح، موشک یا حتی سلاح کمری نیز به یمن، بحرین، عراق یا کویت نداده است، اما افتخار می‌کند که موشک‌های «کورنت» به مقاومت فلسطین داده است.

آنچه سید حسن نصرالله گفت و تأکید کرد که برخی از عرب‌ها به‌ویژه آل سعود یمنی‌ها و قدرت و شهامت آن‌ها را دست‌کم می‌گیرند، کاملاً درست و صحیح است؛ زیرا ازنظر آل سعود بیشتر ملت‌های عربی افراد بینوا و فقیر هستند که به طبقه بندگان مربوط هستند و قادر به ساخت سلاح و موشک نیستند و ازنظر آن‌ها فقرا کودن هستند و فاقد ابتکار هستند.

این روزنامه در ادامه افزود: شلیک یک موشک بالستیک حوثی‌ها به فرودگاه ملک خالد در شمال ریاض، که در هوا منفجر شد و هیچ شهروندی را زخمی نکرد، سبب صدور صدها بیانیه برای اعلام همبستگی و کمک شد و نیز سبب شد که وزیران امور خارجه 22 کشور عربی به‌طرف مقر اتحادیه عرب در قاهره شتاب کنند تا درباره این اقدامات خطرناک بحث و تبادل‌نظر کنند، حال‌آنکه آن‌ها برای بررسی مصیبت 23 میلیون یمنی که طی دو سال و نیم گذشته در معرض شلیک ده‌ها هزار موشک و بمب قرار دارند، کاری نکردند و جلسه‌ای برگزار نکردند فقط به‌این‌علت که یمنی‌ها فقیر هستند و کسانی که آن‌ها را هدف حمله قرار داده‌اند ثروتمندان موردحمایت آمریکا و اروپا هستند.

نیاز مادر اختراع و ابتکار است و نوار غزه که ساکنان آن از محاصره و گرسنگی در رنج و محنت هستند توانستند پایگاه موشکی بزرگی در زیرزمین بسازند و رژیم صهیونیستی را به وحشت بیفکنند و در این خصوص چرا باید یمنی‌ها این کار را نکنند همان‌هایی که اهل درایت و فکر هستند.

تنها راه متوقف کردن شلیک موشک، پایان دادن به جنگ و رنج و محنت ملت یمن است. ادامه دادن به این جنگ در سایه سکوت و بلکه مشارکت برخی عرب‌ها لکه ننگی در تاریخ این امت و حکومت‌های کنونی آن است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1396 - 12:0:17