میانجیگری قاهره و پاریس در نزد عربستان درباره حریری

سه شنبه 30 آبان 1396 - 11:33:28
میانجیگری قاهره و پاریس در نزد عربستان درباره حریری

تهران- الکوثر: منابع خبری لبنانی اعلام کردند که قاهره و پاریس با میانجیگری در نزد عربستان سعودی بر ضرورت باقی ماندن سعد حریری به عنوان نخست وزیر تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الأخبار« به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که فرانسه به همراه مصر در نزد عربستان سعودی در حال میانجیگری هستند تا سعد الحریری، نخست وزیر لبنان، در سمت خود باقی بماند.

به گفته این منابع، نشست های فشرده های عصر دیروز در پایتخت قبرس بین مسئولان فرانسوی و مصری که عبدالفتاح السیسی در سفر به نیکوزیا همراه می کنند، برگزار شد.

به گفته این منابع، فرانسه بر ماندن سعد الحریری به عنوان نخست وزیر پافشاری و اعلام می کند که می توان تعدیل هایی که سبب تقویت وضعیت او در داخل لبنان شود انجام داد. فرانسه در این خصوص درباره احتمال به وجود آمدن خلاء دولتی که بر ثبات سیاسی، امنیتی، و اقتصادی در لبنان تاثیر گذار باشد اظهار نگرانی می کند..

به گفته این منابع، عبدالفتاح السیسی که چهارشنبه قرار است در قاهره با سعد حریری دیدار کند، از این رویکرد حمایت می کند و در این خصوص اکنون مذاکراتی بین قاهره، امارات عربی متحده و عربستان در حال انجام است. در این خصوص، قاهره تلاش می کند که از بیانیه اخیر اتحادیه عرب درباره اینکه هیچ گزینه جایگزینی درباره حل و فصل در لبنان وجود ندارد بهره برداری کند و عربستان را درباره گزینه خود متقاعد کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1396 - 11:33:8