فرانسه برای حفظ آبروی عربستان، وارد بحران «سعد الحریری» شده است

پنج شنبه 25 آبان 1396 - 17:34:12
فرانسه برای حفظ آبروی عربستان، وارد بحران «سعد الحریری» شده است

بیروت- الکوثر: روزنامه رای الیوم نوشت : محمد بن سلمان برای حفظ آبروی عربستان با سفر سعد الحریری به فرانسه موافقت کرده است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه رأی الیوم افزود: فرانسه نیز اطمینان یافته که گروگان گرفتن الحریری که تابعیت فرانسوی نیز دارد، برای عربستان گران تمام خواهد شد. 

این روزنامه به نقل از منابع آگاه  تصریح کرد:  انتقال الحریری به پاریس و اقامت موقت وی در فرانسه به بهانه «ترس از ترور شدن در لبنان» سناریویی است که توسط فرانسه برای حفظ آبروی عربستان طراحی کرده است. طبق این سناریو، الحریری در مرحله بعد می تواند در پاریس بماند یا به بیروت برگردد. محمد بن سلمان هم در ازای تعهد الحریری به افشا نکردن اتفاقاتی که در ریاض دیده است، با این طرح موافقت کرده است. 

این منابع افزودند که مسؤولان فرانسوی عواقب وابعاد حبس الحریری را بررسی کرده و به اطلاع ریاض رسانده اند که در آینده عواقب خطیری در انتظار عربستان خواهد بود، وکشورهای بزرگ ممکن است به دلیل نقض قوانین بین المللی، تحریم های شدیدی علیه عربستان وضع کنند.

این منابع در گفتگو با «رای الیوم» گفتند: فرانسوی ها صراحتا به ریاض اعلام کردند اگر بازداشت الحریری و خانواده اش ادامه پیدا کند، دادگاه فرانسه تحقیقی در این مورد آغاز خواهد کرد و مسؤولان سعودی را متهم خواهد نمود و دیگر مصونیت دیپلماتیک سعودی ها هم کارگر نخواهد بود.

 

درهمین ارتباط : سعد حريري چندبار به بيمارستان منتقل شده

                           میشل عون: منتظر بازگشت حریری می مانم


برای دیدن اخبار ومطالب لبنان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 آبان 1396 - 17:33:34