اظهار نظر بشاراسد درباره سعد حریری

چهار شنبه 24 آبان 1396 - 0:0:46
اظهار نظر بشاراسد درباره سعد حریری

دمشق- الکوثر: رئیس‌جمهور‌ سوریه با اظهار نظر درباره کناره‌گیری‌ نخست‌وزیر‌ لبنان در ریاض درباره احتمال وقوع جنگ در منطقه نیز ابراز نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار اسد درباره بحران مربوط به سعد حریری، نخست‌وزیر‌ لبنان، که در عربستان سعودی در بازداشت خانگی قرار گرفته است گفت: سعد حریری، نخست‌وزیر‌ لبنان، تصمیم‌گیرنده‌ نیست. او کناره‌گیری‌ نکرد بلکه برکنار شد.

وی درباره احتمال آتش‌افروزی‌ جنگی جدید در منطقه نیز گفت: جنگ در منطقه بعید است؛ زیرا کسی که اقدام به جنگ کند، بر طبل نمی کوبد.

در همین ارتباط، شرکت‌کنندگان‌ در «همایش عربی مقابله با ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی و ارتجاع عرب و حمایت از مقاومت فلسطین» که شامل گروه‌ها‌، احزاب و شخصیت‌هایی‌ از چند کشور عربی بود، با بشار اسد، رئیس‌جمهور‌ سوریه دیدار کردند.

در این دیدار،‌ بشار اسد تأکید‌ کرد که مقابله با مشکلاتی که ملت‌های‌ عربی با آن‌ها‌ مواجه‌اند‌ و بازگرداندن حس قومیت عربی نیازمند تلاش‌های‌ جدی برای توضیح برخی مفاهیمی است که از طریق آن‌ها‌ ملت‌های‌ عربی را هدف قرار دادند.

وی تأکید‌ کرد که لازم است که این مسئله به‌خوبی‌ تشریح و تبیین شود که مغایرت و تناقضی بین ماهیت عربی و ماهیت اسلامی وجود ندارد و هر دوی آن‌ها‌ مکمل یکدیگر است.

رئیس‌جمهور‌ سوریه تأکید‌ کرد که عامل دیگری که بر تلاش‌های‌ قومی عربی تاثیر گذاشت، اقدامات برخی دولت‌های‌ عربی است که با خدمت به طرح‌های‌ بیگانه و تسهیل تجاوزگری علیه کشورهای عربی، علیه منافع ملت‌های‌ عربی عمل کردند.

رئیس‌جمهور‌ سوریه درباره جنگ علیه کشورش نیز گفت: این جنگ با وجود ویرانگی گسترده‌ای که به بار آورد، اما به باور مردم سوریه درباره حتمی بودن پیروزی بر تروریسم با ابزارهای داخلی و خارجی آن تاثیر نگذاشت.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 24 آبان 1396 - 0:0:30