مصاحبه سعدحریری از نظر یک روانشناس

دو شنبه 22 آبان 1396 - 17:1:26
مصاحبه سعدحریری از نظر یک روانشناس

تهران- الکوثر: یک روانشناس متخصص با اشاره به مصاحبه شب گذشته سعد حریری تاکید کرد که سعد حریری خود نیز به آنچه می گفت باور نداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مردم لبنان و حتی مردم کشوهای عربی درستی و صحت سخنان سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان، را در گفتگو با تلویزیون «المستقبل» باور نمی کنند و حتی مجری گفتگو کننده این تلویزیون «بولا یعقوبیان» نیز اعتقادی به سخنان حریری نداشت.

«استیفانی غانم» روانشانس لبنانی در این باره گفت: «اگر به رنگ چهره و صدای سعد حریری دقت کنیم، در می یابیم که او در این مصاحبه غمگین، نگران و خسته بود که نشان می داد وی روحیه خود را باخته است و بر خلاف سخنانی که ایراد می‌کند، هیچ گونه اعتماد به نفسی ندارد.

وی گفت: حریری در این مصاحبه عبارت «شوک مثبت» را 7 بار تکرار کرد، در حالی که در چهره او نشانه ای از مثبت بودن وجود نداشت بلکه برعکس این، نشان دهنده انفعالی بودن او بود.

همچنين بخوانيد:

عراق سفر بن‌سلمان را به تعویق انداخت

سرنوشت نامشخص سعدحریری

اين متخصص درادامه افزود: همین که سعد حریری در مصاحبه خود گفت «به لحاظ امنیتی در معرض تهدید است و به همین علت نمی تواند به لبنان بازگردد و سپس اشاره او به این نکته که اگر بخواهید همین امشب باز می گردم، نشان داد که او کاملا در اضطراب و التهاب است. حریری تلاش می‌کند که تا جملاتی را با درون مایه منطقی بیان کند، اما خود او نیز به آنچه می گفت ایمان نداشت.

وی گفت: این مصاحبه نشان داد که همه درس ها و آموزش هایی که سعد حریری درباره زبان عربی و مخارج حروف یاد گرفته بود، به باد رفته است.

این متخصص روانشان به روزنامه «رای الیوم» گفت: سعد حریری در این مصاحبه این گونه بود که گویا درصدد به انجام رساندن وظیفه‌ای بود که برای او بسیار سنگین است و تلاش می کرد تا مصاحبه طولانی نشود و به همین علت به‌طور مستقیم از مجری خواست به مصاحبه پایان دهد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 22 آبان 1396 - 17:1:10